Експерти ADAS зробили висновок про норми глибини протектора

Німецький автомобільний клуб ADAS провів власні дослідження в питанні про мінімальну глибину протектора. Щоб зробити об'єктивні висновки, фахівці піддали спеціальним випробуванням шини розміром 185/60 R14 з різним рівнем зносу протектора і опублікували отримані відомості.
Мінімальна глибина протектора: норми закону
Про мінімальну глибину протектора протягом багатьох років ведуться постійні суперечки. З одного боку нормативна сторона питання досить ясна – у Європі мінімальний показник, який вважається безпечним, становить 1,6 мм. При більшому зношенні, відповідно до норм закону, потрібна заміна. Норми стосуються протектора шин для легкових авто, показник яких у новому стані становить 8 - 10 мм. Ці вимоги в законодавчих системах різних країн можуть варіюватися. Але саме такий норматив на даний момент вважається загальноприйнятим і стандартним.
Як стверджують фахівці ADAS, продиктовані законом норми враховують лише запас міцності. При цьому якість гальмування, управління та зчеплення знижується значно раніше. В тому числі багато експертів вважають, що літні шини вимагають заміни вже при зменшенні глибини протектора до 3 мм, зимова і всесезонна гума з цього ж розуміння повинна мати глибину протектора не менше 4 мм. Встановлені норми експерти називають чисто юридичними, рекомендуючи проводити заміну шин задовго до того, як вони досягнуть мінімальну межу. На підтвердження своєї правоти в ADAS навели результати проведених тестів.
Результати випробувань ADAS
Експертами ADAS випробовувалися зимові шини у різних погодних умовах. Тестування було проведено за стандартними критеріями: тягове зусилля на снігу, гальмування на сухій, мокрій і засніженій поверхні і аквапланування. Всі ці показники були перевірені у новому стані з глибиною профілю близько 8 мм, а також в зношеному вигляді (глибина 7,5 і 4 мм). Для точності даних у тестуванні використовували шини одного розміру - 185/60 R14.
Найбільш яскраво різниця між новим і зношеним протектором проявляється на снігу. При глибині профілю в 4 мм навіть на швидкості 30 км/год. гальмівна дистанція збільшилася на 3,3 м. Далі перевіряли тягове зусилля: у шин з протектором глибиною 4 мм цей показник виявився більш ніж вдвічі гірше у порівнянні з нової гумою.
Що стосується мокрій дороги, тут контраст не настільки помітний, але все ж доволі відчутне. При глибині протектора 4 мм аквапланування починає проявлятися в середньому при досягненні швидкості 63 км/год. Нові шини тієї самої марки "тримаються" до 87 км / год.
Єдиний пункт, де зношені шини виявились ефективнішими - сухе гальмування. Це стало можливим завдяки тому, що сплющені в результаті пробігу блоки меншою мірою піддаються деформації під час гальмування на сухій дорозі, а значить, площа контакту з дорогою збільшується. Але, на думку фахівців, ця перевага недостатньо вагома, оскільки у європейському кліматі суха дорога взимку - велика рідкість.
Проаналізувавши основні особливості використання нових і зношених зимових шин , експерти ADAS прийшли до висновку, що експлуатаційні характеристики гуми неухильно знижуються прямо пропорційно зношуванню протектора. Ґрунтуючись на отриманих даних, фахівці рекомендують міняти гуму раніше, ніж глибина протектора сягне 3 - 4 мм. Схожі висновки роблять і щодо літніх і всесезонних шин.