Генеральний директор «Росава» озвучив плани компанії на 2018 рік

Журналіст видання Delo.UA провів бесіду з головою правління, генеральним директором шинної компанії «Росава», Александром Далибою. В ході інтерв’ю пан Далиба описав ріст виробництва, озвучив питому вагу продукції бренду на вітчизняному ринку і розповів про цілі й пріоритети українського виробника.
Про результати роботи за 2017 рік і новий розмір літніх шин
Білоцерківська компанія стрімко розвивається, проводячи капітальну модернізацію, закупаючи нове обладнання та запускаючи виробництво нових моделей. Ріст можна побачити, якщо порівняти обсяг випущеної продукції за 2016 рік (3,9 млн одиниць) з рівнем 2017 року. Поки що точних цифр немає, бо рік ще триває, але орієнтовний показник сягає 4,4 млн шин. Сюди включені всі типи покришок: легкові, вантажні, сільскогосподарські.
Вже на сьогоднішній день технічне забезпеченні компанії дозволяє збільшити обсяг виробленої продукції до 6 млн. Однак поки що пріоритетом є завершення модернізації. Очікується, що підприємство зможе досягти цифри в 6 млн покришок за два-три роки.
Десятирічний план компанії передбачає також розширення асортименту резинотехнічних товарів.
До нещодавнього часу «Росава» мала потужності для виготовлення покришок з посадковим діаметром 13 дюймів, але зараз такі вироби стають все менш популярними. Тому протягом останніх 3-4 років бренд зробив ставку на шини діаметром 16 дюймів (для авто класу «медіум»). В кінці 2016 року з’явилась перша модель з діаметром 17 дюймів. Вона надійшла до серійного виробництва вже у 2017 році.
Грудень 2017 року ознаменувався презентацією нового пілотного проекту. Ним стала літня модель Premiorri Solazo S Plus в розмірах 245/40 R18 і 235/55 R18. Тепер українські автовласники зможуть придбати ці покришки для установки на диски 18 дюймів.
Наскільки популярні вітчизняні покришки в Україні?
Згідно даних, приведених паном Далибою, в 2016 році 59% покришок Росава були продані на внутрішньому ринку, тобто їх придбали українські автомобілісти. Отже, 41% продукції було експортовано.
З січня по жовтень 2017 року в інші країни було продано вже 47% товарів, в країні залишилось 53%.
Шини Росава впевнено обганяють конкурентів в сегменті легкової гуми (40% всього ринку), також вони стали дуже популярними серед власників легковантажних транспортних засобів (48%) і сільгосп машин (25%).
Метою компанії є збереження зайнятих позицій на ринках, що демонструють стабільність. Також керівництво бренду має намір забезпечити українських споживачів, незважаючи на те, що внутрішній ринок не завжди виявляється економічно вигідним.
А. Далиба привів декілька цифр для того, щоб продемонструвати розподіл випущених виробів по типам:
- 85% шин припадають на легковий сегмент;
- 7,5% займають легковантажні покришки;
- 2,5% з усіх вироблених шин є вантажними;
- 4% моделей призначені для аграрної техніки.
Розширенням асортиментної лінійки та введенням нових типів покришок для сільгосп машин компанія займається вже 5 років. За цей період освоєні ключові типорозміри, які необхідні для комплектації імпортної та вітчизняної техніки. За великим рахунком, це моделі для установки на трактори і комбайни.