infoshina.ua
Пошук

Грижа на шині: що робити?

11.04.2019
37664
4
409 оцінок
Грижа на шині: що робити?

Грижа - один з частих дефектів, з якими стикаються автовласники. Ця проблема вимагає негайного усунення, оскільки заважає повноцінному контролю транспортного засобу і стає прямою загрозою для безпеки. Шина з грижею в деяких випадках може піддаватися ремонту, але необхідно відразу звернутися по допомогу до фахівців.

Грижа: причини появи

Грижею називають ушкодження, при якому розриваються нитки корду. А він в структурі покришки виконує армуючу функцію. Це означає, що при порушенні цілісності тиск проходить через ослаблене місце. Саме цей процес призводить до появи наросту на шині, який називають грижею.

Причин виникнення такого ушкодження може бути декілька. Зазвичай до грижі призводить удар колеса, глибокий поріз покришки або стирання її збоку після частого контакту з бордюром. Дуже часто грижа стає наслідком ДТП.

Незалежно від того, яка причина викликала появу грижа, ігнорувати її може бути небезпечно. По-перше, якщо далі їздити на пошкодженій гумі, під дію тиски можуть розриватися суміжні нитки корду. За короткий час є ризик повного руйнування зовнішнього шару гуми - вона просто може лопнути.

Окрім ризику розриву шини, існують і інші наслідки експлуатації колеса з грижею. По-перше, колесо піддається розбалансуванню. В результаті відбувається биття, що у свою чергу відгукнеться ушкодженням підшипника і швидким зносом ряду інших деталей. Крім того, під час руху гума, особливо літні шини , при високій температурі повітря піддається нагріванню. Цей процес підвищує тиск в середині покришки, чому грижа ще більше збільшується.

Як боротися з грижею?

Якщо є можливість, краще поміняти колесо відразу після виявлення ушкодження. Якщо такої можливості немає, наприклад, під час тривалої поїздки, краще поставити колесо з грижею на задню вісь. Цей захід дозволить зберегти керованість машиною. Якщо є потреба проїхати певну ділянку на пошкодженій шині, варто дотримуватися обережності: не розганятися і не гальмувати різко, уникати попадання в ями і ретельно обходити усі нерівності. Краще всього понизити швидкість до мінімуму заздалегідь включити "аварійки". Періодично треба контролювати розмір грижі, стежачи, щоб вона не росла. Навіть якщо грижа на колесі не заважає контролювати автомобіль, необхідно зробити заміну на найближчому шиномонтажі, оскільки безпека руху при втраті тиску в одному з коліс значно знижується. Якщо відбувається розрив шини, водій може втратити контроль над автомобілем, тобто є ризик попадання в ДТП.

Як тільки трапиться нагода, пошкоджену покришку треба зняти. В окремих випадках цей дефект може бути відремонтований. Для цього фахівці шиномонтажних майстерень застосовують декілька методів. Перший спосіб полягає в накладенні армованої латки на пошкоджену зону. Латка добре фіксується і не дозволяє тиску виходити з покришки. Другий варіант передбачає установку фрагмента камери з внутрішньої сторони шини . Його завдання - зменшити тиск в проблемній зоні.

Після будь-якого з видів ремонту покришка може функціонувати, але тільки тимчасово. Різкі розгін, гальмування і нерівності на дорозі з часом можуть привести до повторної появи грижі в тому ж місці. Тому раціонально замінити шину новою.