Широкі чи вузькі шини? Експерти ADAS відповіли на це питання

Експерти спеціалізованого журналу ADAS провели спеціальне дослідження з метою відповісти на актуальне для багатьох водіїв питання: які шини обрати, широкі чи вузькі? Загалом було проведено кілька тестів для чотирьох різних моделей на VW Golf VII у розмірах 15, 16, 17 та 18 дюймів. Які саме моделі шин взяли участь у випробуванні, експерти не повідомили.
Якість зчеплення і гальмування
Багато водіїв віддають перевагу широким шинам тому, що вони краще виглядають візуально. Інші вважають, що вони дають найкраще зчеплення та в цілому безпечніші на будь-якому типі дороги. Водночас існує думка, ніби вузькі шини більш маневрені. Усі ці переконання не можна повністю брати на віру, оскільки не завжди вони відповідають істині. З цією метою експерти ADAS провели кілька комплексних тестів.
За результатами тесту на сухе гальмування широкі літні шини дійсно показали кращі результати. Те ж стосується і гальмування: зменшення швидкості зупинки автомобіля було прямо пропорційним збільшенню ширини покришки:
- 195/65 R15 - 38 м;
- 205/55 R16 - 37,5 м;
- 225/45 R17 - 36,9 м;
- 225/40 R18 - 36,7 м.
Усі випробування на гальмування проводилися в однакових умовах: зупинка відбувалася з вихідної швидкості 100 км / год.
Оскільки широкі покришки мають меншу висоту борта, конструкція каркасу у них більш жорстка. Це позитивно впливає на керованість. А у поєднанні з більшою площею плями контакту в результаті забезпечується хороше гальмування.
Разом з тим експерти, провівши ряд тестів на мокрій дорозі, відзначили, що широкі шини мають перевагу тільки в сухих умовах. Як тільки протектор опиняється на мокрій поверхні, він стикається з необхідністю виштовхувати більшу кількість води. Відповідно, вірогідність аквапланування у широких шин вища. Безпеку вузьких шин на мокрій дорозі підтверджують результати наступного тесту. У ньому було зафіксовано швидкість втрати зчеплення покришками залежно від розміру:
- 195/65 R15 - 82,7 км / год;
- 205/55 R16 - 76,9 км / год;
- 225/45 R17 - 72 км / год;
- 225/40 R18 - 71,4 км / год.
Таким чином, на вузьких шинах у дощ можна їхати по прямій на 10 км/год. швидше без втрати зчеплення.
Порівняння комфорту і зносу
Покришки широкого типу мають меншу висоту бічних стінок. Відповідно, менше повітря залишається для демпфування нерівностей на дорозі. А значить, вузькі шини повинні бути комфортнішими. Результати тестів ADAS підтвердили цю теорію: згідно з даними датчиків, встановленими під сидінням тестового автомобіля, вузькі шини значно краще поглинали ями та інші нерівності.
Експлуатаційний ресурс літніх шин з вузьким протектором вважається більш коротким. Експерти журналу перевірили цю теорію, підтвердивши її результатами випробувань. Прогнозований знос для протестованих розмірів такий:
- 195/65 R15 - 30200 км;
- 205/55 R16 - 33600 км;
- 225/45 R17 - 34000 км;
- 225/40 R18 - 34400 км.
Є ще один нюанс: літні покришки з широким протектором не настільки економічні, як вузькі покришки такої самої сезонності. У них вищий опір коченню. Це означає, що підвищуються і витрати палива.
Властивості зимових шин
Загалом зимові шини, за результатами проведених випробувань, мають схожі якості залежно від ширини протектора. На сніговій дорозі і сльоті вузький протектор безпечніший. У них в першу чергу відзначають більш ефективну тягу і хороше зчеплення на повороті. Аквапланування зимовим вузьким шинам також не настільки притаманне.
Прогнозований знос для зимових шин за розрахунками ADAS:
- 195/65 R15 - 37700 км;
- 205/55 R16 - 39300 км;
- 225/45 R17 - 42500 км;
- 225/40 R18 - 44500 км.
Таким чином, кожен тип шин має свої переваги і недоліки. Автовласникам варто пам'ятати і про те, що широкі покришки завжди будуть дорожчими за свої вузькі аналоги.