infoshina.ua
Пошук

Широкі чи вузькі шини? Експерти ADAS відповіли на це питання

23.07.2020
28263
3.9
412 оцінок
Широкі чи вузькі шини? Експерти ADAS відповіли на це питання

Експерти спеціалізованого журналу ADAS провели спеціальне дослідження з метою відповісти на актуальне для багатьох водіїв питання: які шини обрати, широкі чи вузькі? Загалом було проведено кілька тестів для чотирьох різних моделей на VW Golf VII у розмірах 15, 16, 17 та 18 дюймів. Які саме моделі шин взяли участь у випробуванні, експерти не повідомили.

Якість зчеплення і гальмування

Багато водіїв віддають перевагу широким шинам тому, що вони краще виглядають візуально. Інші вважають, що вони дають найкраще зчеплення та в цілому безпечніші на будь-якому типі дороги. Водночас існує думка, ніби вузькі шини більш маневрені. Усі ці переконання не можна повністю брати на віру, оскільки не завжди вони відповідають істині. З цією метою експерти ADAS провели кілька комплексних тестів.

За результатами тесту на сухе гальмування широкі літні шини дійсно показали кращі результати. Те ж стосується і гальмування: зменшення швидкості зупинки автомобіля було прямо пропорційним збільшенню ширини покришки:

  •  195/65 R15 - 38 м;
  •  205/55 R16 - 37,5 м;
  •  225/45 R17 - 36,9 м;
  •  225/40 R18 - 36,7 м.

Усі випробування на гальмування проводилися в однакових умовах: зупинка відбувалася з вихідної швидкості 100 км / год.

Оскільки широкі покришки мають меншу висоту борта, конструкція каркасу у них більш жорстка. Це позитивно впливає на керованість. А у поєднанні з більшою площею плями контакту в результаті забезпечується хороше гальмування.

Разом з тим експерти, провівши ряд тестів на мокрій дорозі, відзначили, що широкі шини мають перевагу тільки в сухих умовах. Як тільки протектор опиняється на мокрій поверхні, він стикається з необхідністю виштовхувати більшу кількість води. Відповідно, вірогідність аквапланування у широких шин вища. Безпеку вузьких шин на мокрій дорозі підтверджують результати наступного тесту. У ньому було зафіксовано швидкість втрати зчеплення покришками залежно від розміру:

  •  195/65 R15 - 82,7 км / год;
  •  205/55 R16 - 76,9 км / год;
  •  225/45 R17 - 72 км / год;
  •  225/40 R18 - 71,4 км / год.

Таким чином, на вузьких шинах у дощ можна їхати по прямій на 10 км/год. швидше без втрати зчеплення.

Порівняння комфорту і зносу

Покришки широкого типу мають меншу висоту бічних стінок. Відповідно, менше повітря залишається для демпфування нерівностей на дорозі. А значить, вузькі шини повинні бути комфортнішими. Результати тестів ADAS підтвердили цю теорію: згідно з даними датчиків, встановленими під сидінням тестового автомобіля, вузькі шини значно краще поглинали ями та інші нерівності.

Експлуатаційний ресурс літніх шин з вузьким протектором вважається більш коротким. Експерти журналу перевірили цю теорію, підтвердивши її результатами випробувань. Прогнозований знос для протестованих розмірів такий:

  •  195/65 R15 - 30200 км;
  •  205/55 R16 - 33600 км;
  •  225/45 R17 - 34000 км;
  •  225/40 R18 - 34400 км.

Є ще один нюанс: літні покришки з широким протектором не настільки економічні, як вузькі покришки такої самої сезонності. У них вищий опір коченню. Це означає, що підвищуються і витрати палива.

Властивості зимових шин

Загалом зимові шини, за результатами проведених випробувань, мають схожі якості залежно від ширини протектора. На сніговій дорозі і сльоті вузький протектор безпечніший. У них в першу чергу відзначають більш ефективну тягу і хороше зчеплення на повороті. Аквапланування зимовим вузьким шинам також не настільки притаманне.

Прогнозований знос для зимових шин за розрахунками ADAS:

  •  195/65 R15 - 37700 км;
  •  205/55 R16 - 39300 км;
  •  225/45 R17 - 42500 км;
  •  225/40 R18 - 44500 км.

Таким чином, кожен тип шин має свої переваги і недоліки. Автовласникам варто пам'ятати і про те, що широкі покришки завжди будуть дорожчими за свої вузькі аналоги.