Інженери японської шинної компанії Bridgestone працюють над створенням нової технології, яка дозволить змінити властивості полімерної суміші і зробити її більш міцною. Нова методика допоможе запобігти розтріскування покришок, а, отже, продовжить термін їх експлуатації.
Винахід нового методу виготовлення компаунда став можливим за рахунок застосування інноваційного обладнання. Фактично, Spring-8 - це великий прискорювальний комплекс, джерело синхротронного випромінювання. Завдяки йому японські інженери зможуть вести спостереження за тим, як кристалізується натуральний і синтетичний ізопреновий каучук.
Відомо, що літні і зимові шини з натурального каучуку не так схильні до розтріскування, як вироби з изопренового каучуку. Це безпосередньо пов'язано з процесом кристалізації матеріалу при його розтягуванні. Внаслідок кристалізації каучук може стати твердішим в тисячу разів, і фахівці Бріджстоун переконані, що саме в цьому і полягає причина подальшого розтріскування покришок.
Зазвичай виробник здійснював спостереження за процесом кристалізації і супутніх змін за допомогою використання рентгенівських променів. Однак це не дозволяє зафіксувати процеси, які відбуваються дуже швидко. Залучення комплексу Spring-8 надало інженерам таку можливість.
Тепер вони можуть зафіксувати найменші зміни в структурі полімерної суміші. Отримуючи 1000 кадров за одну секунду, фахівці змогли виявити, як процес кристалізації натурального каучуку відрізняється від такого ж явища при роботі з ізопреновими каучуками.
Результатом спостережень став висновок про те, що кристалізація натурального матеріалу відбувається на 30% швидше, ніж аналогічний процес в ізопреновому каучуку. Застосовуючи цю ж технологію, майстри планують встановити, чому ці процеси протікають по-різному і як це впливає на виникнення тріщин в готових шинах.
Очікується, що нові дані допоможуть шинникам виготовити нові формули синтетичних матеріалів, які будуть настільки ж стійкі до утворення тріщин, як компаунд з натуральним каучуком.
Розтріскування покришок може бути викликано не тільки наявністю синтетичних матеріалів в складі полімерної суміші. Існує безліч інших факторів, які впливають на міцність і зносостійкість автомобільної гуми:
Слід зазначити, що мережа дрібних тріщин може вважатися косметичним дефектом і не становить загрози безпеці автовласника. Однак покришки, на яких помітні глибокі поздовжні або поперечні пошкодження, необхідно замінити. Така гума ненадійна і може підвести водія в будь-яку хвилину.