Фахівці Bridgestone можуть знизити ризик утворення тріщин в шинах
Дивитися всі Новини

Фахівці Bridgestone можуть знизити ризик утворення тріщин в шинах

Інженери японської шинної компанії Bridgestone працюють над створенням нової технології, яка дозволить змінити властивості полімерної суміші і зробити її більш міцною. Нова методика допоможе запобігти розтріскування покришок, а, отже, продовжить термін їх експлуатації.

Суть нової технології Bridgestone

Винахід нового методу виготовлення компаунда став можливим за рахунок застосування інноваційного обладнання. Фактично, Spring-8 - це великий прискорювальний комплекс, джерело синхротронного випромінювання. Завдяки йому японські інженери зможуть вести спостереження за тим, як кристалізується натуральний і синтетичний ізопреновий каучук.

Відомо, що літні і зимові шини з натурального каучуку не так схильні до розтріскування, як вироби з изопренового каучуку. Це безпосередньо пов'язано з процесом кристалізації матеріалу при його розтягуванні. Внаслідок кристалізації каучук може стати твердішим в тисячу разів, і фахівці Бріджстоун переконані, що саме в цьому і полягає причина подальшого розтріскування покришок.

Зазвичай виробник здійснював спостереження за процесом кристалізації і супутніх змін за допомогою використання рентгенівських променів. Однак це не дозволяє зафіксувати процеси, які відбуваються дуже швидко. Залучення комплексу Spring-8 надало інженерам таку можливість.

Тепер вони можуть зафіксувати найменші зміни в структурі полімерної суміші. Отримуючи 1000 кадров за одну секунду, фахівці змогли виявити, як процес кристалізації натурального каучуку відрізняється від такого ж явища при роботі з ізопреновими каучуками.

Результатом спостережень став висновок про те, що кристалізація натурального матеріалу відбувається на 30% швидше, ніж аналогічний процес в ізопреновому каучуку. Застосовуючи цю ж технологію, майстри планують встановити, чому ці процеси протікають по-різному і як це впливає на виникнення тріщин в готових шинах.

Очікується, що нові дані допоможуть шинникам виготовити нові формули синтетичних матеріалів, які будуть настільки ж стійкі до утворення тріщин, як компаунд з натуральним каучуком.

Інші причини виникнення тріщин в шинах

Розтріскування покришок може бути викликано не тільки наявністю синтетичних матеріалів в складі полімерної суміші. Існує безліч інших факторів, які впливають на міцність і зносостійкість автомобільної гуми:

  •  неправильне зберігання (вплив сонячного ультрафіолету, перепади температур) - з'являються дрібні тріщини, схожі на павутиння;
  •  реакція на хімічні реагенти (компоненти асфальту або зимові піщано-сольові суміші) - тріщини в канавках;
  •  тривалий знос покришок (випаровування смол і масел з компаунда) - глибокі тріщини з глибиною більше 3 мм;
  •  некоректне бортування коліс (недосвідченість майстра або низька якість обладнання) - тріщини на протекторному малюнку.

Слід зазначити, що мережа дрібних тріщин може вважатися косметичним дефектом і не становить загрози безпеці автовласника. Однак покришки, на яких помітні глибокі поздовжні або поперечні пошкодження, необхідно замінити. Така гума ненадійна і може підвести водія в будь-яку хвилину.

04 вересня 2018 р.