Технології акустичного комфорту від Michelin
Дивитися всі Новини

Технології акустичного комфорту від Michelin

Японське відділення французького концерну Michelin поділилося інформацією про те, як інженери компанії працюють над підвищенням акустичного комфорту шин. Ці тести в дослідницькому центрі міста Ота проводяться з 1980-х років. Результатом цих експериментів стали безшумні і комфортні шини.

Технологічні тенденції

Для багатьох автолюбителів гучність покришок відіграє важливу роль. Цей показник ділять на два типи - внутрішній, в салоні автомобіля, і зовнішній шум. Зовні він виникає внаслідок коливань повітря, що проходить через елементи протектора, всередині - через взаємодію покришок з іншими деталями автомобіля.

Сьогодні творці покришок намагаються знизити опір коченню у своїй продукції. Це і екологічні, і економічні вимоги. Разом з тим, більш жорсткий компаунд підвищує гучність шини. До того ж сьогодні все більш популярними стають автомобілі з електричними і гібридними двигунами, які відрізняються тихою роботою. А значить, шум від покришок буде чутно ще сильніше, і з цією проблемою необхідно боротися. Складність полягає ще й в тому, що автомобілі подібних типів часто володіють кузовом з тонких панелей, через які погіршуються звукоізоляція і звукопоглинання.

Японські інженери ділять шум по частоті на два типи - тайко (великий барабан) і флейта. Перший тип шуму виникає від удару покришки про дорогу, другий створюється вібраціями резонуючого повітря. Саме ці фактори враховуються при розробці безшумних шин.

Детальніше про технологію

Першою покришкою з технологією Silent Rib стала Michelin Primacy LC. Її протектор був сконструйований таким чином, щоб ширина канавок і блоків в поперечному напрямку була постійною незалежно від положення шини. Таким чином, навантаження на шину при ударі об дорожню поверхню розподіляється рівномірно і без коливань. Елементи протектора розташовані змінно: змінюють одне одного секції різних розмірів розсіюють звуки різних частот. Шум, який виникає під час зіткнення з трасою окремих протекторних секцій, стає непомітним.

«Флейтовий» шум пов'язаний з резонансом повітряного потоку в окружних канавках протектора. Принцип звукоутворення тут такий же, як в духових музичних інструментах, звідси і назва шумів такого типу. Частота звуку змінюється в залежності від того, якої довжини бігова доріжка протектора. Якщо зовнішній діаметр легкової шини збільшений, шум стає більш низьким.

В процесі розробки «безшумних» технологій, інженери компанії застосовують безлунну камеру. Ці кімнати мають стіни зі звукопоглинального скловолокна. У центрі такого павільйону розташовані вимірювальне обладнання і випробувальний барабан, що обертається, на який встановлюється шина. Спеціальні мікрофони фіксують звук, який виникає в процесі обертання покришки. У таких випробуваннях імітується три види покриття - гладке, шорстке, асфальт. Температура в тестовій камері завжди знаходиться на рівні 25 °C. Тести проводяться при кількості обертань, яка відповідає швидкості 80 км/г. Крім цього, для подальших розробок також проводяться тести в діапазоні швидкостей від 30 до 160 км/г.

20 серпня 2018 р.