infoshina.ua
Пошук

Технології зниження шуму від шин: як вони працюють?

08.04.2019
37890
3.8
395 оцінок
Технології зниження шуму від шин: як вони працюють?

Рух автомобіля і контакт коліс з дорогою неминуче призводить до виникнення шуму. Але завдяки сучасним технологіям, що впроваджуються провідними світовими виробниками, можна зробити шини практично безшумними.

Шумові показники і методи їх контролю

Шум від покришок під час руху автомобіля виникає з ряду причин. Деякі з них цілком об'єктивні: основне джерело внутрішнього шуму, який чутний в салоні автомобіля, викликається вібрацією повітря. Шина усередині наповнена повітрям, яке починає резонувати при русі транспортного засобу. Саме на зниження цього фізично обґрунтованого ефекту спрямовані спеціальні технології, розроблені інженерами великих шинних компаній.

Існують і інші чинники, що знижують акустичний комфорт. Більшість з них викликаються порушеннями, які допускають водії. Наприклад, більше шуміти будуть зимові шини , які використовують не в сезон. Якщо використати покришки зі зношеним протектором, вони також видаватимуть гудіння і навіть свист.

Спеціальні технології для зниження шуму

Об'єктивний природний шум, властивий звичайним покришкам, можна понизити до мінімуму за допомогою спеціальних технологій. Цей факт довели відомі у світі виробники автомобільної гуми. Один з висновків, якого дійшли багато підприємств, - для досягнення бажаного ефекту треба використати свого роду прокладення для приглушення вібрацій повітря. Для цього в конструкції покришок часто використовують звукопоглинальний шар, який монтується на внутрішню частину шини. Оскільки застосовують інноваційні матеріали, вони не обважнюють загальну вагу виробу.

Спеціальний заглушуючий прошарок лежить в основі відомої технології ContiSilent компанії Continental. Виробник стверджує, що завдяки цьому винаходу досягається ефективне зниження вібрацій і шумів при їзді по дорозі будь-якої якості. Згідно з дослідженнями, рівень шуму вдається понизити в межах 9 дБа.

У основі технології - розміщення звукопоглинального прошарку поліуретанової піни. Цей спінений матеріал закріплюється з внутрішньої сторони шини і зберігає свою структуру і консистенцію у будь-яких температурних умовах. Ніякого негативного впливу на ходові і швидкісні характеристики покришок застосування цієї технології не робить. Єдине обмеження для ContiSilent - вона придатна тільки для літніх шин. Для досягнення помітного ефекту покришки з технологією КонтиСайлент мають бути на усіх чотирьох колесах.

Після тривалого вивчення природи утворення шумності шин інженери компанії Toyo Tires винайшли власну технологію зниження цього показника. Вона полягає в застосуванні спеціальної так званої гірської установки перфорованої плівки. У конструкції є присутніми 16 губок циліндричної форми, встановлені по колу покришки . Поєднання пористих губок з шаром перфорованої плівки дає максимальний ефект зниження звукових коливань. Проведені тести показали, що шумозаглушувальна технологія Toyo дозволяє понизити шум в середньому на 12 дБ порівняно із звичайними покришками.

Схожі методи з різною успішністю використовують в окремих моделях компанії Pirelli, Goodyear і Michelin. Зниження шумових показників повинне певним чином маркіруватися виробником.