Тест-драйв нових шин для мотоциклів: Michelin Road 5

У цьому році на ринок надійде новинка від Мішлен, спортивно-туристична модель Road 5. Про те, яких результатів можна очікувати від продукту всесвітньо відомого виробника, розповів В. Здоров з популярного видання «Авторевю».
За словами пана Здорова, головною відмінністю мотоциклетної гуми від автомобільної є нестабільність контактної плями. Форма робочої зони автошини при їзді залишається круглою або овальною і знаходиться безпосередньо в центрі покришки. Але мотоцикл при поворотах нахиляється, що призводить до зміщення зони контакту на боковину. Через цю особливість мотоциклістові необхідно уважно відстежувати рівень тиску всередині шини, ступінь зносу протектора і готовність гуми до їзди (прогрів обов'язковий). Від того, наскільки уважний власник до свого двоколісного транспортного засобу, залежить стійкість мотоцикла.
Однак якість компаунда і малюнок на поверхні покришки мають не менш важливе значення. Тому мотошини, як правило, виготовляються з м'якого полімеру і демонструють кращий коефіцієнт зчеплення з трасою, ніж автомобільна гума.
Зворотною стороною відмінного зчеплення стає прискорений знос. Анонсуючи новинку, представники Michelin зробили акцент на тому, що Road 5 зберігає свої чудові властивості протягом усього терміну експлуатації. В якості порівняння виробник вказав, що новинка після пробігу в 5000 км гарантує таку ж стійкість і ефективність гальмування, як її попередниця (Road 4) в новому стані. При цьому гарантований пробіг залишився на такому ж рівні.
Специфіка нової мотошини
При роботі над протекторним малюнком моделі інженери Мішлен застосували свої найбільш інноваційні технології та досвід.
В результаті, дизайн був спроектований таким чином, щоб при зносі ламелі і канавки залишалися функціональними. Просто працювати вони будуть своєю широкою нижньою частиною.
Не менш важливим нововведенням стало використання двокомпонентних складів гуми. Мотошини для переднього колеса отримала полімери з діоксидом кремнію, а для заднього була застосована надміцна гума і цільноуглеродний компаунд.
Для підвищення міцності покришка була забезпечена так званим адаптивним каркасом. Її плечові зони були розбиті на різні області жорсткості. Це дозволило досягти однакової поведінки шини при нахилах, різкому розгоні або екстреному гальмуванні.
Результати тестування
Michelin Road 5 пройшли по три кола на іспанському гоночному треку Monteblanco. Для випробувань були обрані мотоцикли Ducati SuperSport S і BMW S 1000 XR.
Пан Здоров зазначив, що шини показали себе відмінно, але без порівняння з іншими покришками про якісь конкретні результати говорити не доводиться. Потім новинку встановили на мотоцикли Yamaha MT-10 SP і Triumph Street Triple 765 RS і прогнали по мокрій трасі (рясне штучне зрошення). Також було зроблено по три кола і тут Мішлен показав вищий пілотаж, продемонструвавши прекрасну стійкість і керованість.
Однак робити висновки про поведінку новинки в реальних умовах на дорогах загального користування поки рано.
Для отримання інформації про гальмівні характеристики на мокрому дорожньому покритті, на мотоцикли Suzuki GSX / S750 встановили шини Road 5 з пробігом 5000 км і нову Road 4 (попередня модель). Їх пілотував представник виробника. В результаті п'яти гальмувань гальмівний шлях зношеної новинки склав 37 м, а нової «четвірки» - 38-40 м.
На наступному етапі Мішлен Роуд 5 випробували на Kawasaki Z1000SX. Пан Здоров прокотився по андалуських серпантинах і його висновок: шина не ковзає, переднє колесо не «пливе», задня шина не йде в занос навіть на найкрутіших поворотах. Однак тут також не було гуми для порівняння, тому рейтинги складати поки рано.