У 2018 році китайських виробників шин примусять маркувати продукцію
З 2012 року виробники автомобільних покришок, які експортують свої товари в європейські країни, мусять маркувати кожен виріб. Цей приклад наслідує більшість інших країн (Америка, Східна Корея, Японія), в деяких із них вже використовується, або скоро буде впроваджене спеціальне маркування. Зараз введення такого порядку активно обговорюється в Китаї.
На сьогоднішній день китайський шинний ринок є одним з найбільших у всьому світі, тому використання універсальної системи маркування покришок видається логічним.
Основна інформація, що вказується в таблиці:
- рівень паливної економічності;
- якість зчеплення з дорожньою поверхнею;
- акустичний комфорт (шум, який провокує шина) в децибелах.
Маркування має широкий діапазон значень, який дозволяє характеризувати як літні, так і зимові покришки. Окрім того, таблиця підходить для легкової та вантажної гуми.
Боротьба лейблів: що пропонує CRIA
Обговорення майбутніх змін почалося на виставці Tire+, яка проходила в кінці листопада і на якій були презентовані два варіанти таблиць. Макет першої майже повністю копіює дизайн європейської таблиці. Він був запропонований лейблом CRIA (Китайська асоціація гумової промисловості) та передбачає використання вже існуючих стандартів. Тобто, в тому випадку, коли модель, що була розроблена китайськими інженерами, може бути охарактеризована за допомогою критеріїв європейського маркування, то китайська шинна етикетка може містити ці дані.
Однак, макет буде трохи вдосконалено: китайські таблиці отримають QR-коди. Перевагою подібного нововведення стане можливість оперативного доступу до цінної інформації. Щоб отримати розширені чи оновлені відомості, споживачам знадобиться лише смартфон з доступом до інтернету.
Другий варіант макету: розробка лейбла C-GTRA
На відміну від таблиці, що використовується CRIA, макет, запропонований C-GTRA, отримав новий (четвертий) розділ. Він розміщений в лівому нижньому кутку и має вигляд протектора. Таблиця виконана в зеленому кольорі і також містить QR-код.
Поки маркування не є обов`язковим, китайські шинники не спішать витрачати додаткові ресурси на оснащення виробів. Правда, деякі з них усе ж наслідують приклад інших країн і забезпечують шини відповідними етикетками. Завдяки тому, що система, запропонована CRIA, простіша і доступніша за алгоритм C-GTRA, перевага буде надана саме їй.
Більшість виробників очікують кінцевої перемоги одного з лейблів, щоб уникнути непотрібних витрат і не переробляти роботу двічі. Окрім інших факторів, вартість маркування залежить від того, потрібно виробникові тестувати готову продукцію, чи можна використати існуючі дані тестів.
Виходячи з того, що CRIA пропонує впровадження більш простої, доступної і дешевшої системи, очікується, що саме вона буде затверджена на законодавчому рівні.
На даний момент маркування в Китаї не є обов`язковим, але шинникам рекомендують її використовувати. Залишаючись справою вільного вибору у 2017 році, вона стане обов`язковою в кінці 2018 року.