Як краще взути позашляховик?
Дивитися всі Новини

Як краще взути позашляховик?

Позашляховики - автомобілі підвищеної прохідності. Якщо вони застосовуються за призначенням, тобто за межами міського асфальту, вибір покришок буде ключовим аспектом. Шини для машин такого класу мають спеціальне маркування, яке допомагає зробити правильний вибір.

Види маркування позашляхових шин

Автомобілі підвищеної прохідності призначені не лише для болотистих місцевостей. Часте пересування по грунтовій, сільській дорозі і просто на розбитому асфальті вимагає наявності спеціальної гуми підвищеної стійкості.

Шини для позашляховика маркіруються за тими ж правилами, що і усі інші покришки. Тому цифрові позначення, що вказують на ширину профілю, діаметр і розмір диска, не мають істотних відмінностей.

Детальніше при виборі покришок треба розглянути спеціальні цифрові позначення. Найчастіше зустрічаються такі типи маркування :

  • HP (High Performance);
  • HT (Half Terrain);
  • AT (All Terrain);
  • MT (Mud Terrain).

Перший тип можна тільки умовно зарахувати до гуми позашляхового типу. Покришки цієї категорії хороші в основному на рівному асфальті і за великим рахунком підійдуть для більшості легкових автомобілів. Кращим вибором моделі класу HP будуть для міських кросоверів.

Практично те ж можна сказати про шини з маркуванням HT. Вони більше адаптовані для жорсткого дорожнього покриття. Але для справжнього бездоріжжя цей тип гуми швидше за все не підійде.

Вибір шин для бездоріжжя

При використанні позашляховика за призначенням, тобто за межами рівного асфальту, рекомендується вибирати покришки з маркуванням AT або MT. Відрізняються вони деякими функціональними особливостями.

Покришки з позначенням All Terrain, як правило, розраховані на переважне використання за межами міста, але цілком функціональні і на асфальті. Хороші експлуатаційні властивості зазвичай мають всесезонні шини з таким маркуванням. Згідно з рекомендаціями більшості виробників, рух по асфальту на таких шинах може складати від 60 до 80% залежно від моделі, і від 20 до 40% доводиться на бездоріжжі. Пробіг покришок цього класу може досягати 100 тисяч км. Вони мають високі показники індексу швидкості і навантаження. А наявність протектора, що самоочищається, дозволяє долати особливо брудні і складні зони. Проте з глинистим грунтом протектор багатьох моделей цього класу не впорається, для таких умов призначені моделі, MT, що позначаються.

Шини Mud Terrain, або MT, згідно із стандартним маркуванням, призначені переважно для їзди на дійсно складному грунті. Ці найбільш агресивні і стійкі шини приблизно на 60% рекомендовані для бездоріжжя, і тільки на 40 - для асфальту. У лінійках деяких виробників існують особливо екстремальні моделі, на 70% відповідні для бездоріжжя. Індекс швидкості тут нижче, ніж у шин All Terrain, проте показники стійкості до ушкоджень і зносостійкості дуже високі. Малюнок протектора таких моделей найбільш грубий і агресивний. Це пояснюється значною відстанню між грунтозачепами, що дозволяє їм ефективно рухатися навіть на в'язкому глинистому грунті. Будь-який протектор цієї категорії має здатність до самоочищення, навіть якщо швидкість обертання колеса невелика.

Ще один вид маркування, на який треба звертати увагу - сезонність застосування покришок. Цей показник традиційний для шин будь-якого класу.

29 березня 2019 р.