Зимові шини влітку?

Відповідь на це питання сьогодні здається очевидною - звичайно ні! Але чи все так однозначно? Адже був час, коли такої чіткої сезонної спеціалізації не існувало, і люди спокійно використовували одні й ті ж покришки круглий рік. З іншого боку - пральних машин теж не було, і білизну відбивали в річці каменем. На щастя, прогрес не стоїть на місці у всіх своїх проявах. Ми можемо отримати чисті речі шляхом натискання пари кнопок. І нам дають можливість забезпечити свою безпеку завдяки сезонній диференціації шин. Тим не менш, деякі водії не вважають за потрібне змінювати зимову гуму з настанням літа. Чи має сенс така недбалість і чим це загрожує автолюбителю?
Велика різниця
Відмінності літніх і зимових шин істотні. Починаючи з молекулярного рівня і закінчуючи протекторним малюнком. Так, у літніх шин дуже жорсткий компаунд, розрахований на протистояння високим температурам навколишнього середовища і асфальту. А ось зимові покришки м'які. Це робиться для того, щоб шина зберігала необхідний рівень еластичності навіть при екстремально низьких температурах.
Візерунок протектора літніх шин розрахований на те, щоб забезпечувати оптимальне зчеплення на сухій поверхні, а також ефективно боротися з великою кількістю опадів. У зимових шин більш глибокі кромки зчеплення, які відмінно виводять із зони контакту сніг, сльоту і крижану крихту. А ось на теплому літньому асфальті вони втрачають свою ефективність, не забезпечують належного зчеплення, можуть легко вийти в аквапланування і погано підкоряються командам рульового колеса. Більш того, під дією спеки м'яка зимова гума, що має в складі спеціальні еластомери, розм'якшується ще більше і буквально «пливе» під палючим сонцем. Природно, все це призводить до значного погіршення експлуатаційних властивостей.
Ну а для тих водіїв, яких всі ці застереження не зупиняють, існує закон. Згідно із законодавством України, використання зимових шин в літній період заборонено. Адже покришка, що представляє небезпеку виходу в занос і погано виконує свої функції, може стати і причиною ДТП. І тоді страждає не тільки «економний» водій, але і інші учасники дорожнього руху.
До слова, питання економічності в даному випадку теж вельми спірне. Розм'якшена гума для зими зношується набагато швидше. Так що, замість того, щоб заощадити на двох комплектах, ви будете просто частіше витрачати гроші на заміну зношеної покришки.
Нарешті, зимова шина в літній період не може забезпечити належного рівня комфорту. Вона стає дуже шумною, і видає неприємну вібрацію.
Дуже спірне «так»
Єдиний варіант, коли використання зимової гуми влітку умовно допускається - це стертий протектор. Коли глибокі канавки і ламелі зношуються, теоретично можна завершити експлуатацію на гарячому асфальті. Але і в такому випадку слід пам'ятати про небезпеки, які підстерігають вас в даній ситуації.
Через складу компаунда зимова гума в літній період має більший гальмівний шлях, який ще й збільшується на мокрій трасі. Перегрів покришки, до якого вона не готова, може привести до її розриву прямо під час руху. І, звичайно, зі стертим протектором уникнути аквапланування і виходу в занос неможливо.
Одним словом, економія в даному випадку є дуже сумнівною. Набагато простіше і безпечніше мати два комплекти покришок і міняти їх вчасно.