3 причини втрати шипів: як зберегти життя шипованним шинам

Використання шипованої гуми вже стало нормою і навіть необхідністю для багатьох регіонів України. Однак, при підборі нового комплекту покришок, багатьох автомобілістів зупиняє ризик втрати шипів в процесі їзди.
Найбільш актуальними зимові покришки з шипами є для автомобілістів, які більшу частину зими проводять за містом. При їзді по засніжених і зледенілих міжміських трасах і путівцях тільки шипи допомагають утримати транспортний засіб від заметів і ковзання.
Металеві елементи дійсно можуть випадати з посадочних гнізд, це може бути викликано природним зносом або неправильною експлуатацією автомобіля. Якщо ж говорити про недоліки стилю водіння, то, як правило, це просто шкідливі звички, які досить легко змінити.
1. Відсутність обкатки
Кілька перших сотень кілометрів (500-800) на нових покришках необхідно їздити дуже акуратно, уникаючи високої швидкості (близько 70 км / год) і різкого маневрування. Це пов'язано з тим, що шипи повинні щільно утвердитися в гніздах і адаптуватися до індивідуальних особливостей автомобіля, дорожньої поверхні і водія. Фахівці рекомендують починати обкатку за кілька днів до початку справжньої зимової погоди зі снігопадами, а також льодом і сльотою.
Обкатка потрібно також і водієві, адже після переходу на зимові шини йому потрібен час, щоб звикнути до нових властивостей і можливостей авто. Після правильно проведеної обкатки нові шиповані покришки зможуть гарантувати максимально можливий рівень тягово-зчіпних характеристик, будуть служити довго і продуктивно.
Також важливо стежити за тиском, адже при їзді на спущених шинах шипи губляться швидше.
2. Зайві рухи керма
Не варто крутити кермо при розвороті, коли автомобіль стоїть на місці. Строго кажучи, ці дії не будуть корисними ні для якого типу гуми, але для шипованих покришок вони приносять вдвічі більше шкоди.
Зазвичай подібні рухи водій виконує, щоб прискорити розворот або скоротити його радіус. При цьому шипи відчувають колосальне навантаження і ніяк не допомагають виконувати поставлене завдання.
Найбільших втрат можна принести шинам, якщо перестаратися з кермуванням не на засніженій або обледенілій поверхні, а на сухому або мокрому асфальті. Шанс втратити металеві елементи зростає в рази.
3. Різкі перепади швидкості
Змінюючи швидкісні режими ривками, можна також дуже нашкодити шипованним покришкам. Як і у випадку з різкими рухами керма, це несприятливо позначається на будь-який гумі.
Справа в тому, що при плавній зміні швидкості шипи встигають адаптуватися до нових умов, а інерція, що впливає на них, знижується. Якщо ж водій нехтує обережністю, шипи піддаються впливу відцентрової сили і можуть не втриматися в кріпильних гніздах.
Цікаво, що для шипованих покришок більш небажаним є різке прискорення, ніж неакуратне гальмування.