Бічний поріз шини : що робити і як виправити?
Дивитися всі Поради

Бічний поріз шини : що робити і як виправити?

Одна з найскладніших проблем, що підстерігають водія - бічний поріз покришки. При такому ушкодженні шина відразу втрачає герметичність і тиск, а тому різко знижується керованість. В результаті їзда на пошкодженій покришці стає небезпечною для життя пасажирів. Проте не завжди поріз означає, що шину не можна полагодити - у багатьох випадках можливий ремонт.

Бічний поріз: чи можливий ремонт?

До порізів схильні усі види шин. Проте особливо небезпечними при такому ушкодженні стають зимові шини : покришка, що не функціонує належним чином, у поєднанні із засніженою або заледенілою дорогою можуть спровокувати аварію.

До порізів найбільшою мірою схильна саме бічна частина, оскільки вона тонша, ніж інші деталі. Іноді можна тимчасово заклеїти пошкоджений фрагмент, щоб продовжити рух. Але заклеєна шина довго не прослужить, тому використати такий метод можна тільки до найближчого СТО. З підручних методів можна використати пластир з гуми або джгут. Правда, ефективним буде заклеювання з двох сторін, для чого обов'язково звернутися до професіоналів.

Професійний ремонт порізу виконується шляхом запаювання пошкоджених поверхонь. Майстер заздалегідь оцінює масштаб порізу і дає рекомендацію - чи можливий ремонт в конкретному випадку. Так, якщо шина пошкоджена занадто близько до краю - ближче чим в 30 мм від краю, виріб відновленню не підлягає, і шину доведеться замінити.

Процес та етапи ремонту порізу шини

В першу чергу майстер визначає тип порізу. Він може бути подовжнім (розташованим уздовж корду) або поперечним (знаходиться упоперек корду). Подовжній поріз може бути відремонтований, якщо його довжина складає не більше 150 мм, для поперечного максимальний розмір - 100 мм Для вантажних шин, які повинні витримувати великі навантаження, ці вимоги ще серйозніші.

Процес ремонту порізу включає декілька етапів. Спочатку краї порізу обробляють кусачками. Потім робочу поверхню треба підготувати: її зачищають, знежирюють і покривають спеціальним цементом. Наступний етап - з внутрішньої сторони покришки накладають термопластир з пресованої гуми. Ця деталь дозволяє утримувати повітря усередині і зберігає цілісність конструкції. Після поріз запаюють гарячим методом, використовуючи вулканізатор. Для цього гуму розігрівають до 150 градусів, притискують і запаюють. Після цієї процедури треба провести балансування колеса, щоб понизити можливий дисбаланс. Потім колесо готове до використання.

Якість і тривалість служби відремонтованого колеса залежатиме від правильної його експлуатації. Навіть при добре виконаному запаюванні порізу такий виріб повинен використовуватися з обережністю. Тому краще залишити його як запаску або поставити на заднє колесо. Використання запаяної покришки на передньому колесі, особливо у вантажних машинах, заборонено - ця частина транспортного засобу випробовує особливо високе навантаження.

Після ремонту колесо підлягає обкатці. Небажано в майбутньому розвивати швидкість більш ніж 160 км/год. Це правило також зв'язане з підвищеним навантаженням, яке випробовує машина на високій швидкості. Необхідно регулярно оглядати відремонтовані шини перед виїздом. Це допоможе своєчасно помітити відшаровану латочку.

13 лютого 2019 р.