infoshina.ua
Пошук

Грижа на автомобільному колесі: замінити або ремонтувати?

26.06.2018
43372
4.2
482 оцінки
Грижа на автомобільному колесі: замінити або ремонтувати?

В процесі експлуатації шина піддається впливу численних чинників: сніг, дощ, контакт з дорожньою поверхнею, дрібні камені і щебінь, різні предмети, що потрапили на проїжджу частину. Природно, це все безпосередньо впливає на стан компаунда. Верхній шар стирається, протекторні елементи стають менш рельєфними, а дренажна система перестає виконувати свої функції. Це саме час для того, щоб замінити покришку на нову.

Однак не всі шини «доживають» до фінальної стадії зносу. Деякі виходять з ладу раніше через механічні пошкодженя. Одним з видів подібних дефектів є так звана грижа.

Що таке «грижа», чим буває викликана і в чому полягає небезпека

Зазвичай грижею називають роздуту частину гуми на бічній зоні покришки. Іноді причиною виступає сильний удар будь-якого предмета по колесу або наїзд на гострий край вибоїни (бордюр, яму).

Також грижі іноді з'являються і на абсолютно новому виробі. Це говорить про наявність заводського браку. Варто відзначити, що найчастіше такі інциденти відбуваються з недорогими шинами.

Якщо на поверхні легкової або вантажної покришки сталося здуття, то це означає, що внутрішні шари полімеру дуже пошкоджені. Простіше кажучи, зовнішній шар компаунда просто не в змозі утримати розірвані волокна.

Така шина не може відправлятися в дорогу, адже вона втратила свою первісну міцність і велику частину характеристик.

Більш того, експлуатація пошкодженої покришки може бути небезпечною: гума швидко лусне в тому місці, де утворилося слабке місце. При цьому, не має значення, наскільки велика грижа, цілісність пошкоджених волокон вже порушена.

Виявити Грижу можна по «биттю» колеса при їзді.

Викинути або відправити в ремонт?

Багато майстерень впевнено заявляють, що ефективно усунуть такий дефект як грижа.

Ремонт таких ушкоджень зазвичай полягає в накладенні підходящої за площею латки. Фрагмент компаунда накладають на опуклість і приварюють до покришки методом гарячої вулканізації. Однак такі «майстри» не враховують, що внутрішні волокна полімеру і нитки корду розірвані.

Звичайно, відремонтована подібним чином шина не здатна витримувати такі ж навантаження, як новий виріб. Вона може підвести автовласника в самий невідповідний момент, провокуючи аварійну ситуацію, і загрожуючи безпеці багатьох людей.

Якщо виявилася грижа, слід замінити шини на обох колесах підвіски. Деякі фахівці відзначають, що можна замінити тільки одну пошкоджену покришку, якщо друга куплена недавно і має новий протектор.

Що робити, коли немає можливості швидко змінити гуму:

  •  переставити пошкоджену шину на задню вісь;
  •  пересуватися на невеликій швидкості;
  •  регулярно перевіряти стан шини.

Якщо площа здуття буде збільшуватися, то таку гуму категорично не можна продовжувати використовувати.