infoshina.ua
Пошук

Як часто потрібно балансувати колеса і навіщо це робити?

05.06.2020
29619
4
398 оцінок
Як часто потрібно балансувати колеса і навіщо це робити?

Балансування - це процедура, яка проводиться нечасто. Але вона є дуже важливою для забезпечення безпеки та комфорту руху. Якщо ігнорувати цей вид техобслуговування, шини зношуються швидше, можливі й інші негативні наслідки, в тому числі погіршення зчеплення з дорогою і зниження маневреності.

Для чого потрібно балансувати колеса?

Усі колеса мають три важливих показники, що впливають на властивості і якість руху:

  •  Вісь симетрії.
  • Вісь обертання, яка містить центр ваги.
  •  Правильне розташування всіх точок коліс, які повинні бути рівновіддалені від центру ваги.

Балансування передбачає процес максимального зменшення дисбалансу коліс, кріплень елементів підвіски, диска і маточини. В оптимальному стані колесо має бути розміщене так, щоб його маса рівномірно розподілялася відносно центральної частини та осі обертання.

За наявності дисбалансу деякі з перерахованих частин автомобіля можуть бути розладнані між собою. У результаті знижується керованість, продуктивність і зносостійкість автомобіля. Виділяють динамічний і статичний дисбаланс. Перший різновид більш поширений. Вын полягає у невідповідності осі інерції та осі обертання, особливо при використанні широких шин . Статичний можна помітити, коли відбувається зміщення центру ваги по осі обертання. Дуже часто два типи дисбалансу зустрічаються одночасно.

Як визначити наявність дисбалансу? Чому він виникає?

Перше, що вказує на дисбаланс - погіршення керованості автомобіля. Ознаки, за якими можна точно встановити необхідність балансування:

  •  "виляння" транспортного засобу з боку в бік;
  •  вібрація задньої частини автомобіля;
  •  деренчання і вібрація керма.

Вібрація може бути різною - від невеликого маловідомого шуму до сильної стрясання. Якщо вібрує передня частина машини, значить, дисбаланс з'явився у передніх колесах. Якщо некомфортним стає рух ззаду автомобіля, то проблема ймовірно у задніх колесах.

Ще одна, уже непряма ознака появи дисбалансу - підвищення витрати палива. Особливо це стає помітно під час їзди на високій швидкості.

Кажучи про причини появи дисбалансу, найчастіше згадують шини. Якщо покришки сильно зношені, мають дефект малюнка протектора (наприклад, нерівномірний крок), сильно відрізняються шириною бічних стінок або пройшли неякісний ремонт, імовірність дисбалансу дуже висока. Серед поширених причин - деформація колісного диска, дефекти самого колеса.

Рекомендована частота балансування

Рішення про балансування часто приймають, коли помічають погіршення продуктивності і керованості автомобіля. Але у деяких випадках ця процедура буде обов'язковою незалежно від наявності помітних ознак дисбалансу.

Змінюючи літні шини на зимові і навпаки, обов'язково потрібно провести балансування гуми перед тим, як почати її експлуатацію. Балансування необхідна і в разі удару колеса об бордюр або його потрапляння до глибокої ями або вибоїни на дорозі. Якщо був проведений ремонт навіть одного колеса, ця процедура також буде обов'язковою. Звичайно, якщо протягом експлуатації з'являється помітна вібрація, балансування буде необхідним.

Що стосується частоти проведення балансування, рекомендують виконувати його через кожні 5 тисяч кілометрів. При регулярній їзді поганими дорогами з великою кількістю вибоїн таке техобслуговування бажано кожні 1000 - 1500 км. Якщо займатися цим своєчасно, знос шин буде набагато більш тривалим. Більше того, регулярне обслуговування захищає підвіску та інші частини автомобіля.