Як правильно виконується шиномонтаж

Розуміння того, як повинен проходити демонтаж / монтаж автошин, допомагає автомобілісту самостійно провести заміну покришок. Однак така інформація також допомагає проконтролювати виконання роботи майстрами в сервісних центрах.
Варто відзначити, що правильний шиномонтаж забезпечує безпеку не тільки водієві або пасажирам, а й усім учасникам дорожнього руху.
Підготовка
Перш за все, автомобіль потрібно правильно припаркувати. Якщо потрібно буде міняти всі чотири колеса, то транспортний засіб кріпиться до платформи. При цьому майстер зазвичай допомагає власникові припаркувати його авто, а також перевіряє надійність фіксації. Автомобіль ставлять на ручник, а під одне з коліс підкладають «черевик».
Далі слід попрацювати домкратом: його встановлюють в певне положення. Варто скористатися м'якими прокладками з гуми, щоб не подряпати авто. Зазвичай на станціях є різні домкрати, наприклад, повітряний або ж гідравлічний. Це необхідно для якісного обслуговування різних за конструкцією автомобілів.
На наступному етапі майстер зриває гайки, користуючись гайковертом. При відсутності такого інструменту, застосовується звичайний ключ. В такому випадку автомобіль повинен знаходитися в опущеному стані. Далі завданням майстра стає перевірка типу отворів в диску. Це потрібно, щоб вибрати підходящий інструмент:
- хрестоподібний ключ;
- головку на пластиці;
- тонкостінну головку.
Також перевіряється «секретка», в тому випадку, коли вона є, клієнт повинен її пред'явити. В арсеналі майстра повинен бути повний набір головок.
Які огріхи можуть бути на цьому етапі: майстер може розбити посадкове місце або зірвати різьбу. Він може забути перевірити розмір отвору (наприклад, на тюнінгованих авто воно маленьке) або спробувати відкрутити гайку невідповідною головкою. У найгіршому варіанті недбайливі шиномонтажники намагаються набивати головку молотками.
Очищення коліс також є частиною підготовчого етапу. Їх миють у ванні або в спеціальному пристрої.
Далі відбувається віджимання шини : за допомогою спеціальної викрутки викручується вентиль. Потім виконують віджимання зовнішньої сторони і внутрішньої. При цьому майстер повинен стежити за станом вентиля, можна прикріпити до нього датчик для вимірювання тиску. Кришку не можна віджимати до кінця, щоб не пошкодити. Якщо проводити віджимання на накачаному колесі, то можна пошкодити борт шини або використовуване обладнання.
Як виконують заміну шин
Майстер повинен встановити колесо на спеціальний верстат і закріпити зажимами. Виконуючи бортування, він повинен стежити за відходом бортів шини з посадкової ділянки. Якщо одна зі сторін не відійшла, то може пошкодитися каркас.
Візуальний огляд будь-якої легкової, легковантажної або вантажної покришки дуже важливий, тим більше, якщо гума не нова. Майстер повинен оцінити знос і повідомити клієнту, якщо пора міняти покришки. На наступному етапі виконується змазка і накачування шини. Змащувати її потрібно тільки спеціальними матеріалами, які не милом і не маслом.
Накачують покришки повітрям або газом (за бажанням клієнта) до 4 атмосфер. Використовуючи справний манометр, майстер визначає потрібний для конкретної шини тиск.
Перед установкою коліс обов'язково перевіряються гальмівні диски, при необхідності, чистяться. Болти наживляють вручну, а тільки потім докручують. Це потрібно для того, щоб виключити перекоси і зрив різьби.
На завершальному етапі колеса повинні пройти балансування. В кінці роботи хороший майстер може дати клієнтові кілька порад по експлуатації шин.