Коли варто обирати шини з посиленою боковиною?

Посилені у бічній частині шини справедливо вважаються більш міцними і стійкими до пошкоджень. Але використання такого посилення привносить деякі недоліки і незручності в експлуатацію. Експерти розповідають про переваги і недоліки жорстких боковин, а також про те, для яких доріг вони призначені.
Жорсткі боковини: переваги і недоліки
Вибір кожного комплекту для покришок повинен бути зроблений з урахуванням кількох найважливіших параметрів: тип протектора, індекс швидкості і навантаження, якість бокової частини покришок, сезонність - зимові, літні або всесезонні шини . Боковину можна промацати і самостійно зробити висновок про її щільності і жорсткості.
Якщо шина має жорстку боковину, це дає їй певні переваги:
- поліпшуються показники керованості і курсової стійкості;
- підвищення стійкості до пошкоджень і деформації;
- більш високий індекс навантаження і швидкості;
- поліпшується процес проходження поворотів;
- опір коченню знижений, відповідно, зменшуються витрати палива.
Тим не менш шини з жорсткими боковинами мають і свої недоліки. Перший і найбільш помітний мінус - рівень комфорту у них нижчий, навіть якщо шини високопрофільні. Крім того, покришки з жорсткими бічними частинами дають велике навантаження на підвіску автомобіля. Ще одна властивість - незважаючи на те, що знижується опір коченню, загальна вага шини збільшується. А це призводить до підвищення витрати палива.
Як правильно обрати жорсткість шин?
Будь-яка модель має кілька важливих параметрів, які враховують при виборі. Крім жорсткості бокової частини покришки , потрібно оцінювати загальну вагу виробу, висоту профілю, якість і малюнок протектора. Значну роль при цьому відіграє призначення автомобільної гуми і якість дорожнього покриття, на якому вони будуть використовуватися.
При експлуатації переважно на трасі краще зупинитися на моделі з жорсткими боковинами, середньої висотою профілю та протектором високого рівня м'якості. Таке поєднання якостей дасть автомобілю достатню курсову стійкість, хороші показники швидкості і високий ступінь комфорту.
Для руху по місту рекомендують обирати моделі з посиленими боковинами, але у поєднанні з більш високим профілем. А ось колісні диски і самі шини повинні бути невеликими, що дозволить знизити загальну вагу. Подібне поєднання дозволяє отримати гарні швидкісні властивості покришок без ризику ушкоджень бічних зон.
Багато сучасних виробників, особливо преміального рівня, пропонують покришки з м'якими боковинами. З одного боку, причина зрозуміла - таким чином підвищується комфорт під час руху. З іншого боку, продукція європейських брендів переважно адаптована для якісних доріг без ям та латок В українських реаліях для того, щоб підвищити міцність шин і безпеку руху, є сенс обирати середній або високий ступінь жорсткості бічних частин протектора, поступаючись комфортом. Разом з тим виробники-флагмани сучасного ринку створюють інноваційні рішення. Наприклад, легкі, але міцні покришки, які завдяки застосуванню у структурі каркасу протектора спеціальних пружних ниток рівномірно розподіляють навантаження на шину і запобігають її пошкодженню. У їх числі - X-IceNorth 3, EnergyXM2 та інші продукти Michelin із застосуванням технології IRONflex і деякі інші розробки.