infoshina.ua
Пошук

Про що варто пам'ятати водієві при їзді під дощем

14.05.2018
44104
4.2
426 оцінок
Про що варто пам'ятати водієві при їзді під дощем

Не встигли автомобілісти порадіти закінченню зими, як почалися знамениті травневі грози і дощі. На мокрій дорозі транспортний засіб втрачає свою звичайну керованість і маневреність, так як шар води знижує якість зчеплення шин з трасою. Про ці особливості не можна забувати, так як наслідком необережності може стати аварійна ситуація.

 Чому знижується якість зчеплення

У звичайних умовах будь-яка дорога (і асфальтована, і ґрунтова) покрита дрібними камінчиками, піском і пилом. Коли дощова вода покриває все це, згладжуючи поверхню дорожнього полотна, компаунду буквально нема за що зачепитися і автомобіль втрачає контакт з трасою.

Колеса продовжують реагувати на команди керма, але через відсутність зчеплення транспорт стає «неслухняним». Тому відповідальний водій повинен розуміти, що про молодецтво на мокрій дорозі не може бути й мови. Йому необхідно віддавати собі звіт в тому, що найменша його помилка може обійтися дорого не тільки йому, але й іншим учасникам дорожнього руху.

Поради з водіння під час дощу або грози

Спеціально для комфортабельного і безпечного пересування по мокрих дорогах виробники розробляють різні моделі дощових шин:

  •  Hankook K120 Ventus V12 Evo2;
  •  Continental UltraContact UC6;
  •  Nokian Hakka Green і багато інших.
 

Головною умовою комфорту і безпеки на мокрій трасі стає стан літніх покришок , встановлених на автомобіль. Якщо гума сильно зношена, навіть водій-віртуоз не зможе впоратися з автомобілем, що заносить.

Єдина рекомендація для автомобілістів, які опинилися за кермом старого автомобіля зі старими шинами, це дуже повільна їзда. Не повинно бути різкого розгону і гальмування.

Однією з найважливіших характеристик шин стає їх протекторний малюнок і його властивості. Чим дрібніші блоки і дренажні канавки покришки, тим ефективніше авто пручається акваплануванню. Такі шини набагато швидше справляються з виведенням води з контактної області.

Основні поради:

  •  дотримуватися швидкісного режиму (40-50 км / год). Якщо вам потрібно кудись приїхати в певний час, то варто відправитися в шлях заздалегідь;
  •  враховувати збільшену гальмівну дистанцію;
  •  на гальмо потрібно натискати плавно, щоб проінформувати водія позаду вас про заплановані маневри;
  •  в тому випадку, коли автомобіль оснащений пристроєм круїз-контролю, його краще відключити. Деякі моделі не передбачені для використання під час дощу, тому транспортний засіб може вести себе так само, як на сухій трасі (а це дуже небезпечно);
  •  необхідно враховувати специфіку дорожнього покриття. М'яке за'їжджена асфальтове покриття та бруківка - найнебезпечніші види доріг, а найбільш надійними вважаються траси з бетону, грубого асфальту і віялової бруківки.

Щоб не потрапити колесом у відкритий люк або на великий камінь, варто уникати широких калюж. Крім того, не варто проїжджати калюжі на високій швидкості, адже вода може потрапити в запалювання.

Не можна включати фари дальнього світла, щоб не зліпити зустрічних водіїв. Краще використовувати протитуманні фари.

Якщо, все ж, ви відчуваєте, що автомобіль не слухається керма і його починає нести, то не робіть різких рухів і не натискайте на гальмо швидко. Оптимальний варіант - прибрати ногу з газу і дуже плавно натиснути на педаль гальма.