Про що варто пам'ятати водієві при їзді під дощем

Не встигли автомобілісти порадіти закінченню зими, як почалися знамениті травневі грози і дощі. На мокрій дорозі транспортний засіб втрачає свою звичайну керованість і маневреність, так як шар води знижує якість зчеплення шин з трасою. Про ці особливості не можна забувати, так як наслідком необережності може стати аварійна ситуація.
Чому знижується якість зчеплення
У звичайних умовах будь-яка дорога (і асфальтована, і ґрунтова) покрита дрібними камінчиками, піском і пилом. Коли дощова вода покриває все це, згладжуючи поверхню дорожнього полотна, компаунду буквально нема за що зачепитися і автомобіль втрачає контакт з трасою.
Колеса продовжують реагувати на команди керма, але через відсутність зчеплення транспорт стає «неслухняним». Тому відповідальний водій повинен розуміти, що про молодецтво на мокрій дорозі не може бути й мови. Йому необхідно віддавати собі звіт в тому, що найменша його помилка може обійтися дорого не тільки йому, але й іншим учасникам дорожнього руху.
Поради з водіння під час дощу або грози
Спеціально для комфортабельного і безпечного пересування по мокрих дорогах виробники розробляють різні моделі дощових шин:
- Hankook K120 Ventus V12 Evo2;
- Continental UltraContact UC6;
- Nokian Hakka Green і багато інших.
Головною умовою комфорту і безпеки на мокрій трасі стає стан літніх покришок , встановлених на автомобіль. Якщо гума сильно зношена, навіть водій-віртуоз не зможе впоратися з автомобілем, що заносить.
Єдина рекомендація для автомобілістів, які опинилися за кермом старого автомобіля зі старими шинами, це дуже повільна їзда. Не повинно бути різкого розгону і гальмування.
Однією з найважливіших характеристик шин стає їх протекторний малюнок і його властивості. Чим дрібніші блоки і дренажні канавки покришки, тим ефективніше авто пручається акваплануванню. Такі шини набагато швидше справляються з виведенням води з контактної області.
Основні поради:
- дотримуватися швидкісного режиму (40-50 км / год). Якщо вам потрібно кудись приїхати в певний час, то варто відправитися в шлях заздалегідь;
- враховувати збільшену гальмівну дистанцію;
- на гальмо потрібно натискати плавно, щоб проінформувати водія позаду вас про заплановані маневри;
- в тому випадку, коли автомобіль оснащений пристроєм круїз-контролю, його краще відключити. Деякі моделі не передбачені для використання під час дощу, тому транспортний засіб може вести себе так само, як на сухій трасі (а це дуже небезпечно);
- необхідно враховувати специфіку дорожнього покриття. М'яке за'їжджена асфальтове покриття та бруківка - найнебезпечніші види доріг, а найбільш надійними вважаються траси з бетону, грубого асфальту і віялової бруківки.
Щоб не потрапити колесом у відкритий люк або на великий камінь, варто уникати широких калюж. Крім того, не варто проїжджати калюжі на високій швидкості, адже вода може потрапити в запалювання.
Не можна включати фари дальнього світла, щоб не зліпити зустрічних водіїв. Краще використовувати протитуманні фари.
Якщо, все ж, ви відчуваєте, що автомобіль не слухається керма і його починає нести, то не робіть різких рухів і не натискайте на гальмо швидко. Оптимальний варіант - прибрати ногу з газу і дуже плавно натиснути на педаль гальма.