Чи обов'язково шипувати гуму категорії «під шип»

Незважаючи на зростаючу популярність фрикційних покришок, шипована гума як і раніше широко використовується в Україні. У сніжні зими багатьма дорогами (як в місті, так і в передмісті) можна проїхати тільки на шипованих шинах. Крім того, саме такі покришки забезпечують гідний рівень тягово-зчіпних характеристик на обледенілій поверхні.
Крім шин, шипованих безпосередньо виробником в заводських умовах, існують моделі без металевих елементів, але з отворами для їх подальшої установки. Ці зимові шини винесені в окремий сегмент асортименту і носять назву «під шип». У багатьох автомобілістів нерідко постає питання, чи можна їздити на такій гумі без шипів? Також їх цікавить, де і як можна виконати ошиповку.
Гума «під шип» без шипів: можна чи ні
Подібні моделі володіють всіма характеристиками кращих фрикційних шин:
- еластичний компаунд, який дозволяє досягти щільного контакту з дорожньою поверхнею;
- продуманий протекторний малюнок з ефективною дренажною системою;
- наявність величезної кількості ламелей, що поліпшують стійкість на слизькій і мокрій дорозі.
Однак, все ж, щільність ламелювання трохи нижче, ніж у нешипованних покришок. Це пов'язано з тим, що в стратегічно важливих точках протектора присутні отвори для шипів.
Виробники не оснащують ці покришки металевими елементами відразу тому, що в деяких країнах Європи шиповані моделі заборонені на законодавчому рівні. Снігу і льоду на дорогах цих країн мало (європейська зима), тому шипи не потрібні автомобілістам, вони тільки руйнують асфальт.
Тому відповідь на головне питання проста: покришки «під шип» можна сміливо використовувати без металевих елементів.
Як ошипувати зимову шину
Якщо ж автовласник вирішив доукомплектувати свою гуму шипами, йому варто знати кілька важливих принципів: не варто економити на шипах і намагатися виконати роботу самостійно.
Щоб отримати дійсно ефективну і довговічну гуму з шипами, йому необхідно звернутися в сервісний центр. Там фахівець допоможе йому визначитися з типом шипів (пластикові зі сталлю, круглі, овальні, діамантової або чотиригранної форми, одно або двухфланцеві, зі стрижневим або трубчастим сердечником), якісно виконає установку і надасть гарантію на результат.
Потрібно сказати, що ошиповці підлягають виключно нові шини.
Прагнучи знизити витрати на ошиповку, можна повністю зіпсувати покришки або істотно знизити термін їх експлуатації. Якщо шипи будуть встановлені нерівно або будуть погано зафіксовані, вони швидко випадуть.
Також дуже важливо дотримуватися рекомендацій майстра, наприклад, не змінювати швидкість занадто різко і обов'язково провести обкатку новоошипованних шин до настання зимового сезону. Зазвичай достатньо проїхати 500-800 км, не перевищуючи швидкість 70 км / год і максимально акуратно виконуючи маневри.