infoshina.ua
Пошук

Безповітряні шини можуть стати альтернативою пневматичної гумі

16.01.2019
39373
4.8
473 оцінки
Безповітряні шини можуть стати альтернативою пневматичної гумі

Пневматичні шини з'явилися більше ста років тому і зробили справжню революцію в індустрії. Однак з недавнього часу фахівці заговорили про нові покришках - так званих Твіл. Цей тип являє собою своєрідний симбіоз диска і шини.

Інноваційна знахідка

Відповідно до теорії, вперше про покришки, які не схильні до механічних впливів, заговорили в Пентагоні, вклавши в фінансування проекту значну суму. Спочатку такі покришки планувалося використовувати для військової техніки, проте над технологією задумалися і бренди, що виробляють стандартну автомобільну гуму.

На окрему увагу заслуговує конструкція безповітряної   легкової шини . Вона складається з центральної підстави, від якої відходять спиці з поліуретану. Зовнішня поверхня колеса має протектор. Під час руху спиці і протектор можуть міняти свою форму при контакті з поверхнею, а потім повертаються в початкове положення. Завдяки особливому перетину спиць вони деформуються в одній площині, так що в цілому колесо не страждає від такої мобільності при виникненні бічного навантаження.

Виділяють кілька типів безповітряних шин. Перший - закритого типу. Зовні така покришка нічим не відрізняється від сучасних пневматичних, внутрішню поверхню вистилає скловолокно. Другий - відкритого типу з розтяжним хомутом по краю шини. Усередині відкритих коліс розташовані поліуретанові спиці, які послідовно закріплені на маточині. Автомобільні експерти вважають, що майбутнє саме за відкритими шинами.

Чому безповітряні шини можуть стати покришками майбутнього

Існує кілька переваг Твіл перед стандартними автошинами. В першу чергу - м'яке подолання перешкод. Приїжджаючи на камінь або яму, колесо буквально поглинає нерівність за рахунок зміни первісної форми. Також в таких шинах не потрібно постійно контролювати тиск.

Ресурс використання Твіл дуже високий. Якщо пошкодження не перевищують 30%, колесо може продовжувати рух. Також безповітряні колеса мають невелику вагу і сприяють значній економії палива.

Слід зазначити і недоліки безповітряних коліс. Перший - сильна вібрація кузова при русі, другий - низька вантажопідйомність. Також Твіл мають однакову твердість по всій поверхні, і цей показник неможливо коригувати. Це означає, що, якщо шина не підійшла для вашого авто, доведеться купувати нову. З іншого боку, комп'ютерне проектування враховує практично всі характеристики автомобіля, так що в майбутньому від такого недоліку вдасться позбутися.

Сьогодні розробки в області Твіл активно ведуться компанією Мішлен. Французький бренд пропонує модель MichelinAirless, що складається з еластичних кілець з комп'ютерним підбором відстані між ними. Свої ідеї щодо розробки і серійного випуску безповітряних покришок висловлювали також компанії Ханкук і Поляріс.