infoshina.ua
Пошук

Чим відрізняється маркування SUV і звичайної легкової гуми?

01.06.2021
21805
4.7
359 оцінок
Чим відрізняється маркування SUV і звичайної легкової гуми?

Автомобільні шини, які маркуються як SUV, по суті дуже близькі до звичайних моделей, які не мають такого позначення. Але деякі відмінності все ж є, відрізняються вони і малюнком протектора, і загальною конструкцією шини, і складом компаунду.

Що мають на увазі під позначенням SUV?

Якщо говорити в загальних рисах, то дизайн SUV-шин призначений для більш важких і громіздких автомобілів, які пересуваються різними ландшафтами, в тому числі пересіченою місцевістю. Водночас шини для звичайних легкових авто створюються для використання на гладкій, асфальтованій дорозі.

Фактично SUV позначає позашляховик, що добре витримує високі експлуатаційні навантаження на бездоріжжі, але при цьому вважається пасажирським автомобілем з відповідними властивостями. Жорстких вимог, за якими автомобіль належить до цієї категорії, немає. Однак відмінності, і зовнішні, і в конструкції, присутні.

Основні візуальні та функціональні відмінності

Звичайні легкові шини і моделі SUV відрізняють такі якості:

  1.  Зовнішні параметри. SUV-шини більші і більш громіздкі, ніж легкові. Нерідко вони оснащуються зубчастим малюнком протектора, він допомагає долати бездоріжжя. Легкові покришки, особливо літні шини , найчастіше мають відносно гладкий малюнок, призначений для плавної і комфортної їзди і швидкого відведення води з протектора.
  2.  Якщо порівняти стандартні легкові покришки з SUV-гумою, то у перших ребра протектора характеризуються більш монолітною конструкцією. Водночас покришки для позашляховиків мають більшу кількість блоків прямокутної форми. В результаті SUV-шини глибше врізаються у дорожні нерівності і дають більш надійне зчеплення.
  3.  При розробці SUV-покришок застосовується більш тверда суміш гуми, що дозволяє компенсувати підвищення фрикційного зносу. А оскільки твердий склад дає найгірше зчеплення з дорогою, SUV-покришки нерідко гірше керуються у поворотах.
  4.  SUV часто мають високу боковину. А щоб під дією більшої ваги автомобіля вона не розтягувалася і не згиналася, використовується більш щільна гумова суміш. У свою чергу ця якість може знизити плавність їзди.
  5.  Відрізняється індекс швидкості. У порівнянні з аналогічними моделями для легкових авто позашляхові шини частіше мають не такі високі швидкісні характеристики, оскільки протектор має вузлову будову.

При цьому жодних суворих правил з дизайну протектора немає, і відмінності між SUV і легковими шинами не регламентуються ніякими документами. У більшості випадків самі виробники приймають рішення про використання тих чи інших елементів протектора. Наприклад, коли мова йде про елементи, що посилюють вантажопідйомність або зчіпні властивості в умовах бездоріжжя.