Що краще для літа: всесезонний компроміс чи літні шини. Поради експертів Goodyear

Часто, бажаючи заощадити гроші або час на заміну шин, водії обирають універсальні всесезонні покришки. Це особливо логічно, враховуючи, що більшість виробників гарантують: їх продукт поєднує в собі одночасно літні і зимові властивості. Проте фахівці компанії Goodyear розповіли, в яких випадках кращими будуть літні шини, а коли їх можна замінити всесезонними.
Властивості та призначення літніх і всесезонних шин
Оптимальні характеристики літні шини демонструють при температурі понад 7 градусів вище нуля. Літні моделі мають кілька основних властивостей, які об'єднують їх незалежно від виробника. Це в першу чергу спеціальний склад гуми, який дозволяє забезпечити якісне зчеплення на сухій і мокрій дорозі, а також певні елементи протекторного малюнка. І саме ці властивості роблять їх мало пристосованими до холодної дороги, особливо вкритої снігом і льодом.
Пояснюючи, чому вони рекомендують вибирати сезонні шини для літньої дороги, фахівці Goodyear звертають увагу, що тільки якісна літня гума забезпечить максимальну продуктивність і керованість у суху і мокру погоду.
Говорячи про властивості всесезонних покришок, виробники, які їх розробляють, акцентують на довговічності зносостійкості протектора, хорошій здатності до відведення води на вологій дорозі, підвищеному їздовому і акустичному комфорті. Цьому сприяє специфічний малюнок протектора, що містить зазвичай ступінчасту структуру або блоки, а також більш жорсткий склад гуми.
Коли можна використовувати всесезонні шини влітку?
У Goodyear зазначають, що всесезонні покришки - це дійсно розумний компроміс для тих, хто не хоче двічі на рік змінювати гуму. Але такий вибір підходить не у всіх кліматичних і погодних умовах. Головною і основною перевагою тому можна вважати відсутність зайвих витрат на покупку і установку сезонних покришок.
Разом з тим експерти називають кілька недоліків використання всесезонних моделей у літніх умовах:
- за високої температури повітря всесезонки плавляться, втрачаючи пружність і еластичність гумового складу, відповідно, знижуються зчеплення і керованість. Ще один наслідок втрати пружності покришками - підвищується витрата палива;
- скорочення терміну експлуатації: у теплу погоду гумовий шар стирається швидше. У середньому шини при цілорічному використанні потребують заміни вже через 6 - 7 місяців. Це означає, що економія, заради якої водій обирає таку модель, виявляється суперечливою;
- в основному через знижену керованість всесезонні шини часто бувають непридатні для агресивної, швидкісної манери їзди. У таких покришок значно слабша маневреність, гірше гальмування;
- всесезонні моделі зазвичай коштують дорожче за літні покришки аналогічного класу, що також говорить не на користь економії.
Водночас експерти заявляють, що в регіонах, де літо не спекотне або тепла погода стоїть недовго, всесезонна модель може стати відмінною альтернативою, оскільки така гума орієнтована на усереднений режим температури і вологості, поєднуючи в собі елементи і функції зимових і літніх покришок одночасно.