І знову про переробку шин: з них будуть робити піролізні масла і травмобезпечну плитку

Питання складування, утилізації та переробки автомобільних покришок, що вийшли з експлуатації, сьогодні стоїть як ніколи гостро. Його рішенням присвячено безліч статей, постів і навіть наукових праць. У більшості розвинених країн стартували проекти по використанню відпрацьованих шин в самих різних сферах. В цьому аспекті естонський енергетичний концерн Eesti Energia зробив дуже цікаву заяву: з них планують виготовляти піролізні олії.
Детальніше про проект
Фактично, ідея вже була внесена Міністерством навколишнього середовища в відповідний законопроект і знаходиться на розгляді Європейської комісії. Якщо ця розробка буде схвалена, то в Естонії старі покришки знайдуть нове застосування.
В ході проведення Дня всесвітнього прибирання працівники Eesti Energia відшукали більш 7 тонн вживаних шин, розкиданих по лісах країни. При цьому, Вельо Александров (директор енергетичної компанії) зазначив, що за рік ця кількість зростає на 10 тисяч тонн. Перебуваючи в природі, гума надзвичайно повільно розкладається, стаючи, таким чином, серйозною загрозою екології.
При цьому, в результаті проведених досліджень і тестів пан Александров стверджує, що такі шини можуть стати дійсно цінним матеріалом для виготовлення енергії та різних видів рідкого палива.
Насправді, підприємство Enefit Green приступило до переробки легкових і вантажних шин ще в минулому році (2017), маючи намір отримати енергію на сміттєспалювальній станції. Але тепер, коли доведено, що додавання крихти зі старих покришок в суміш сланців не приводить до підвищення шкідливих викидів в атмосферу, питання про актуальність переробки шин отримає нове звучання. Крім того, що старі покришки не забруднюють повітря при переробці (точніше, рівень викидів залишається в допустимих межах), їх використання дозволяє зберегти гідну якість одержуваних масел.
Сибірська компанія планує робити з покришок крихту
Слідуючи сучасним тенденціям, вугільна енергетична компанія "СУЕК-Хакасія» продовжує реалізацію великого екологічного проекту. Уже майже два роки в Чорногорську здійснюється переробка вживаних шин (крім легкових, підприємство утилізує також великогабаритні шини).
Цікаво, що дане виробництво було розміщено на території, яка відноситься до шахти. Цю шахту планували закрити, але реорганізація допомогла вирішити кілька проблем одночасно: зношені покришки не складаються на шахті (як багато років до цього) перетворюються в будматеріали, а шахтарі отримали нові робочі місця. Згідно з орієнтовними даними, за роки роботи шахти на її території скупчилося близько 500 тонн старої гуми.
Крихта, яка виходить з перероблених шин, поєднується з барвниками екологічним поліуретановим клеєм. Після ретельного перемішування, заливки в форми і просушування на виході виходить міцний, але еластичний матеріал для покриття автостоянок, прибудинкових ділянок та спортивних майданчиків. Крім цього підприємство реалізує саму крихту, яку потім додають в асфальт.