infoshina.ua
Пошук

Як правильно читати маркування дисків

03.12.2018
40939
5
482 оцінки
Як правильно читати маркування дисків

Колісні диски для автомобіля мають маркування, яке повідомляє про їх ключових параметрах. Щоб правильно підібрати диски для вашого транспортного засобу, необхідно вміти читати ці позначення. Адже неправильний підбір даного типу комплектуючих може привести до поломки авто або навіть аварії.

Тип маркування дисків

Стандартне маркування параметрів наноситься на диск незалежно від його типу. Виглядає така формула наступним чином: 6,5JxR16 PCD 5 × 114,3 ET48 d67,1. Розглянемо більш докладно, що означає кожен з пунктів в даному прикладі:

  • R16 - діаметр диска в дюймах;
  • 6.5J - ширина диска в дюймах;
  • PCD 5 × 114,3 - кількість болтів і діаметр, на якому вони розташовані;
  • ET48 - виліт диска в мм, відстань між привалочной площиною колісного диска і серединою ширини диска;
  • d67,1 - діаметр центрального отвору, який вимірюється з боку привалочной площині.

Дізнатися про те, які саме диски потрібні для вашого авто, можна з інструкції по експлуатації. Також всю необхідну інформацію можна отримати у спеціалістів.

Ключові параметри дисків

Ширина обода повинна бути на 25-30% менше ширини профілю шини. Якщо ви будете використовувати занадто широкі або занадто вузькі диски, може порушитися проектний профіль шини. Це погіршує її їздові характеристики. Допустиме відхилення ширини обода від норми складає 0,5 - 1,0 дюйма для дисків з монтажним діаметром до 14 дюймів і 1,0 - 1,5 дюйма - для дисків з діаметром 15 дюймів і більше.

Діаметр диска повинен відповідати параметрам автомобіля. Сучасні авто найчастіше використовують 13-, 14-, 15- і 16-дюймові диски. Однак останнім часом спостерігається тенденція до збільшення монтажного діаметру. На спортивних версіях автомобілів гальмівні механізми більше, ніж на неспортивних, - отже, і диск повинен бути більше його монтажного діаметру, інакше гальмо буде впиратися в обід.

Діаметр центрального отвору диска повинен бути точно підігнаний до маточини осі. Виробники дисків часто роблять отвір свідомо збільшеного діаметру і забезпечують диск набором перехідних кілець, що дозволяє використовувати його на різних моделях автомобілів.

Виліт колеса буває нульовим, позитивним і негативним. Для кожної моделі автомобіля виліт розраховується так, щоб забезпечити оптимальну стійкість і керованість машини, а також найменше навантаження на підшипники ступиці.

Слід також врахувати, який саме тип дисків ви використовуєте. Якщо проводиться заміна сталевого штампованого диска на легкосплавний, можливо, доведеться використовувати болти більшої довжини.