Як проводяться стендові випробування шин

Виробництво покришок - складний і трудомісткий процес. Проте, коли модель сходить з конвеєра, вона не відразу потрапляє на прилавок. Спочатку їй належить пройти ряд тестів, які виявлять, чи відповідає шина всім необхідним вимогам. Проводитися такі випробування можуть як на полігонах в умовах, наближених до натуральних, так і на спеціалізованих стендах. І, якщо з полігонами все більш-менш зрозуміло, то ось випробування на стендах заслуговують на окрему увагу.
Що таке стенди для випробувань шин
Спеціалізовані лабораторії, де проводять такі випробування покришок , оснащені барабанами діаметром близько 2 метрів. Усередині барабанів розташовані металеві смуги, що імітують поверхню, по якій безпосередньо і рухається шина, посаджена на диск. Барабан розкручується до заданої швидкості, а вісь, на яку насаджені диск з шиною, притискає їх до доріжці, імітуючи різне навантаження.
Залежно від того, який тип тесту проводиться і якими характеристиками володіє покришка, змінюються і параметри швидкості і навантаження. Так, якщо проводяться тести на витривалість гуми, то навантаження на неї може досягати до 2 тонн при швидкості 250 км/год. Під час випробувань на швидкість шину можуть розганяти до 320 км/год на 10-14 хвилин. Якщо ж необхідно з'ясувати рівень опору коченню, шину можуть нахиляти на кут до 10 градусів.
Зняття показань
Всі дані, отримані під час випробування шини на стенді, в режимі реального часу виводяться на екран комп'ютера у вигляді цифр і графіків. Інженери, які стежать за ходом випробувань, фіксують ці дані в журналі, після чого вони обробляються і на основі отриманих результатів виноситься вердикт по тій чи іншій моделі. Це може бути коригування параметрів або навіть внесення більш істотних змін в конструкцію шини. Випробування на стендах проходять не тільки покришки, які вже готові до запуску в серійне виробництво, але і прототипи.
Стендові випробування є невід'ємною частиною виробництва автомобільної гуми. Завдяки таким тестам виробник отримує найбільш точні дані про можливості свого вироби. Це може бути температура окремо взятого ділянки шини конкретного типорозміру при певній швидкості, навантаження і тиску. Отримати такі точні комп'ютеризовані дані на полігоні неможливо.
Випробування на стендах часом займають досить багато часу. Отримуючи новинку шинної індустрії, покупець часто думає, що нова модель була винайдена в поточному році. Насправді, це не так. Навіть при наявності злагодженої і досвідченої команди інженерів і випробувачів, від етапу проектування до запуску шини в серійне виробництво іноді проходить до 5 років. Весь цей час необхідний для того, щоб забезпечити споживача найбільш надійною і високоякісною продукцією.