Які диски потрібні для безкамерних шин

Залежно від внутрішнього устрою, автомобільні покришки можуть бути камерними або безкамерними. Назва кожного виду відмінно передає пристрій виробу, так як в камерних шинах є спеціальна камера (утримує повітря), а безкамерні самі по собі служать резервуаром для повітря.
Сьогодні на легкові та вантажні автомобілі встановлюють в основному безкамерні шини, а моделі з камерами часто застосовують для оснащення спецтехніки: комбайнів, посівних і збиральних машин, навантажувачів та іншого транспорту.
Специфіка безкамерних шин
Головною перевагою бескамерної гуми можна назвати довговічність і міцність, а також більш зручну експлуатацію.
У порівнянні зі своїми «конкурентами» ці моделі володіють наступними перевагами:
- відмінна герметичність;
- збереження деяких ходових якостей навіть при проколі;
- відсутність перегріву;
- виключена ймовірність перетирання або защемлення камер.
До мінусів безкамерних покришок багато автовласників відносять складності з ремонтом. Як правило, проколи, розриви або інші пошкодження шин не ремонтується, і доводиться купувати нову гуму.
Намагаючись вирішити дану проблему, виробники винаходять нові варіанти безкамерних шин. Наприклад, оснащують виріб спеціальним шаром, що сам заклеюється, або зміцнюють боковини. У першому випадку гума після проколу настільки міцно огортає сторонній предмет, який порушив герметизацію, що повітря практично не виходить. А після вилучення цього предмета цілісність шини автоматично відновлюється, за умови, що прокол невеликий.
У другому випадку при порушенні герметизації укріплені боковини приймають на себе вагу всього автомобіля і транспортний засіб продовжує переміщення. Правда, існує обмеження по швидкості (80 км / год) і по дистанції (80 км). Така технологія називається Run Flut.
Як влаштована безкамерна шина
Переваги покришок такого типу обумовлені їх будовою. Головна відмінність безкамерної гуми в тому, що вона має унікальну конструкцію бортової частини. Залежно від моделі та дизайну різні шини можуть бути спроектовані з абсолютно різною конфігурацією бортів.
Зазвичай ця частина безкамерних шин гладка, але іноді зустрічаються покришки зі спеціальними кільцевими щільними виступами.
Також відмінною рисою можна назвати герметичність стику шини з ободом. Щоб досягти такого ефекту, збільшують натяг. Крім того, безкамерні вироби встановлюють на спеціальні диски, які забезпечують збереження герметичності при їзді.
Детальніше про диски для безкамерних шин
З огляду на те, що для кожного типу покришок потрібні диски з конкретними властивостями, варто розглянути різницю між дисками для камерної та для безкамерної гуми.
Автомобільні диски для безкамерних шин мають хамп, який являє собою виступ з внутрішньої сторони і завданням якого стає утримання покришки при поворотах. Із зовнішнього боку цей елемент виглядає, як поглиблення. Якщо спробувати надіти безкамерну шину на обід для камерної гуми, протягом якогось часу покришка буде триматися. Однак рано чи пізно вона злетить і це може стати причиною аварії.
Хампи можна побачити як на штампованих (сталевих), так і на литих виробах.
Також особливістю дисків для безкамерних шин стає спеціальна монтажна виїмка, яка необхідна для зручної розбортовки коліс. Суть конструкції полягає в тому, що коли одну частину шини виводять в монтажну виїмку, то з протилежного боку можна вивести край шини за бортик і розборотовати колесо.
Установка безкамерних шин на диск
Перш за все, обід колеса слід уважно оглянути і перевірити за допомогою спеціального шаблону. На диску не повинно бути пошкоджень: бруду, іржі, вм'ятин, подряпин. Виріб повинен бути дуже добре пофарбованим.
Далі на автомобільний диск монтують вентиль, отвір для нього також має бути чистим і не мати пошкоджень. Знімають ковпачок, гайку, гумову і металеву шайби з вентиля. Далі вентиль разом з гумовою муфтою вставляють в обід з внутрішньої сторони. Потім на вентиль повертають шайби і закручують гайку. Таким чином забезпечується щільне положення вентиля в диску, на завершальному етапі навертають ковпачок.
Для підготовки шини до монтажу, її полки і закраїни необхідно добре очистити за допомогою мильної води. При установці покришки потрібно дотримуватися обережності, щоб ніяк не пошкодити гуму на посадочній частині. З цією ж метою слід використовувати тільки чисті і гладкі лопатки, змочені в чистій воді.
При заправці бортів шини в обід, фахівці рекомендують починати з боку, протилежного від вентиля. Роботу виконують, наближаючись до вентиля з двох сторін.
Потрібно акуратно пересувати лопатки на невеликі відстані, наприклад, на 10-15 см. Слід зазначити, що лопатки повинні мати закруглені краї.
Потім безкамерну покришку накачують. Спочатку це дається важко, адже потрібно забезпечити міцну посадку борту гуми на полиці і закраїни диска. Правильно встановлена шина буде добре тримати повітря.
Потім, коли покришка вже буде частково наповнена, її борти автоматично будуть щільно притиснуті до обода.
Щоб накачати покришку, колесо необхідно підняти, повернути і вдарити об землю або підлогу. Таким чином, борта шини сядуть на полиці обода. Пізніше потрібно вивернути золотник з вентиля і накачати гуму компресором до рівня 1,5 кг / см3. Далі за допомогою ручного насоса доводять тиск до позначки 2-2,5 кг / см3.
Перед тим, як встановити остаточний нормальний рівень тиску в 1,7 кг / см3, потрібно перевірити герметичність шини.