Нові або вживані? Наскільки безпечні покришки категорії Б/У?

Щорічно на ринок надходять нові, сучасні, високотехнологічні автомобільні шини, розроблені різними брендами для самих різних транспортних засобів. Однак в той же час, багато автолюбителів в гонитві за економією продовжують використовувати стару гуму або навіть купують покришки «з рук».
Експерти наполягають на тому, що існує кореляція між застосуванням не нової гуми і збільшенням кількості аварійних ситуацій.
Про що не розповість продавець
Коли ви купуєте нові літні або зимові покришки , що надійшли в магазин від виробника або його офіційного дилера, ви можете бути впевнені в якості цієї продукції: вона підтверджена сертифікатами і захищена гарантією. У вас в розпорядженні невикористаний ресурс (не пройдено жодного кілометра), максимально глибокий протектор, а також ідеальна геометрія без деформацій, розривів або нерівномірного зносу.
Якщо ж ви наважуєтеся на покупку шин, що були у вжитку, доводиться покладатися на порядність продавця, який не переймається втратою своєї репутації або відповідальністю перед законом.
Видимі пошкодження покришок можуть бути незначними, наприклад, невелике зношування протектора, відколи й подряпини на поверхні, дрібні тріщини. Більш небезпечним є порушення внутрішньої конструкції - каркаса, корду, підпротекторного шару. Такі вироби не витримають сильного навантаження і можуть підвести в самий невідповідний момент.
Головна небезпека «старих» шин
Найчастіше, якщо на шині немає помітних слідів зносу, її вік складно визначити. Однак це не означає, що покришки як і раніше залишаються продуктивними і функціональними.
Прийнято вважати, що термін життя автомобільної гуми обмежується п'ятьма роками. При цьому подальша експлуатація допускається, якщо знос не досяг критичної позначки. Правда, шини старше п'яти років вимагають регулярної щорічної перевірки. Всі сучасні покришки мають дату виробництва, вибиту на боковині. Вона являє собою чотири цифри із зазначенням тижня і року випуску.
Шини старіють навіть в тому випадку, якщо не використовуються (зберігаються в непідходящих умовах або у вигляді запасок). Компаунд все одно руйнується і втрачає еластичність, в результаті, модель фізично не може створити досить щільне зчеплення з дорогою. Крім того, не рідкісні випадки відшарування протектора прямо в ході руху автомобіля. Це дуже небезпечна ситуація, в якій можуть постраждати люди в самому транспортному засобі або інші учасники руху.
Інфошина попереджає, що умови зберігання істотно впливають на термін експлуатації шин. Наприклад, не варто возити запаску в багажнику (занадто тепло) або закріпленою під днищем позашляховика (безліч агресивних чинників, що руйнують структуру полімеру). Також варто приділити максимум уваги організації сезонного зберігання. Гуму треба залишати в спеціально обладнаному приміщенні або скористатися відповідними послугами шиномонтажних майстерень.