infoshina.ua
Пошук

Широкі шини - найшвидші?

20.08.2019
34907
4.7
395 оцінок
Широкі шини - найшвидші?

Чи дають широкі шини більше зчеплення? Логічна відповідь: так, чим ширше шина, тим більша частина гуми контактує з поверхнею. Але не все так просто.

Якщо покришка стає ширшою, площа її сліду змінюється. Коли площа сліду розширюється, вона коротшає. Змінам піддаються і стан шини під розвалом, а також навантаження, яке вона відчуває.

Замість того щоб турбуватися про теоретичний аспект ширших шин , експерти британського спеціалізованого інтернет-видання вирішили провести тест і дозволити результатами говорити самим за себе. Тест був складний, але його результати допомогли відповісти на найбільш важливі моменти, про які потрібно знати при установці широких шин.

Комплексні випробування широких і вузьких шин на сухий і мокрій дорозі

У ході тестування були перевірені 3 варіанти ширини шин: 285/30 R19, 255/35 R19, 225/40 R19. Всього у випробуванні використовували 5 різних комбінацій:

1. На передніх колесах 225/40 R19, на задніх - 255/35 R19.

2. Спереду 255/35 R19, ззаду 285/30 R19.

3. На передніх 255/35 R19, на задніх 255/35 R19.

4. Спереду 225/40 R19, ззаду 225/40 R19.

5. На фронтах - 225/40 R19, на задній частині - 285/30 R19.

Усі тести проводились у декількох категоріях - водіння на сухій і мокрій дорозі, баланс, стійкість перед акваплануванням і комфорт руху. Усі випробування проводилися на BMW.

Швидкість на сухій дорозі

Автомобіль з першим комплектом (перед 255/35 R19, ззаду 285/30 R19) рухався збалансовано, був досить легким в управлінні. Тим не менш періодично відчувалися незначні поштовхи. Можливо, причина цього явища - у тому, що шини спереду і ззаду мають занадто різні параметри. При цьому підсумкові результати за часом проходження кола наступні:

1. 255/285 - 1.37.85

2. 255/255 - 1.38.35

3. 225/255 - 1.39.12

4. 225/225 - 1.39.20

5. 225/285 - 1.40.22

Одна з причин, яка, на думку експертів, стала причиною деякої втрати балансу автомобілем - його порівняно невисока потужність. У тому числі під час тестування була помітна різниця при проходженні поворотів в шинах різних комбінацій.

Водіння на вологій дорозі показало, що в цих умовах розмір 285/30 R19 демонструє значно найгірші показники. Поєднання розмірів 225/255 було дуже збалансованим, з хорошою керованістю.

Комбінація 255 і 225 дозволила не втрачати часу під час проходження кола. Різниця між шириною 225 і 255 переважно полягала у відчутті керма: 225 повертає швидше, але 255 відчувається при повороті більш м'яко.

Загалом час проходження кола на вологій дорозі:

1. 255/255 - 1.06.44

2. 225/255 - 1.06.34

3. 225/225 - 1.06.52

4. 225/285 - 1.07.70

5. 255/285 - 1.08.19

При різному розмірі на передніх і задніх колесах (якщо більш широкі легкові покришки , особливо 285 на задній частині), машина стає більш різкою, відповідно на поворотах втрачається трохи часу.

Що стосується аквапланування, не секрет, що ширші покришки мають більше можливостей для проходження води. За підсумками тестування ширші шини виявилися швидшими в управлінні в сухих умовах, тоді як вузькі покришки трохи швидше на мокрій дорозі.

Тести з гальмування

Після проведення випробування на сухе і мокре гальмування досліджувані комплекси продемонстрували такі результати:

1. 225/40 R19 і 255/35 R19 - 34,1/24,6

2. 255/35 R19 і 285/30 R19 - 33,9 /24,0

3. 255/35 R19 і 255/35 R19 - 33,9/24,2

4. 225/40 R19 і 225/40 R19 - 34,3/25,1

5. 225/40 R19 і 285/30 R19 - 34,4/24,8

Висновки

Загальний висновок експертів такий: ширші шини, звичайно, дають більше зчеплення. Наприклад, комбінація 255/285 має перевагу перед покришками 225/255, оскільки дає більше зчеплення на повороті. На сухій дорозі в будь-якому випадку ширші шини виявляються швидшими. При цьому в мокрих умовах зазвичай лідирують вузькі покришки. Разом з тим експерти відзначають, що різниця в результатах могла бути помітнішою, якщо б у тестуванні використовувався більш потужний автомобіль.