infoshina.ua
Пошук

Служба по закону: чи існують норми зносу шин в Україні?

16.01.2019
39358
4.7
414 оцінок
Служба по закону: чи існують норми зносу шин в Україні?

Як і будь-який інший продукт, шини мають термін придатності. І мова не тільки про нові покришки, а й про гуму, яка активно використовується водіями. В Україні існують нормативи, що регулюють рівень зносу шин. І ці вимоги повинні виконувати всі автовласники. Питання регулюється спеціальним наказом Міністерства транспорту України №488, в якому містяться експлуатаційні норми середнього ресурсу колісного і спеціального транспорту.

Буква закону

Зазначений нормативний акт спрямований на те, щоб забезпечити безпечний рух, а також регулювати функціонування автомобільного транспорту. Правила поширюються на всі організації, які використовують у своїй роботі колісні транспортні засоби та спеціальні засоби пересування.

Відповідно до закону, пневматичні шини експлуатуються підприємством з моменту придбання і установки на машину і до закінчення її ресурсу. Ступінь зносу обчислюється шляхом обчислення сумарного фактичного пробігу в тисячах кілометрів.

У документі прописані не тільки терміни служби шин, але і окремі ситуації використання автогуми. Про всі ці моменти слід розповісти докладніше.

Базові значення ресурсу шин для різних авто

При експлуатації покришок їх власник зобов'язаний керуватися технічною документацією виробника, де вказані власні норми ресурсу пневматичних шин або гарантійні зобов'язання з урахуванням умов їх використання. Крім того, на норми в значно мірою впливають умови, в яких найчастіше знаходиться гума. Особливо це стосується спецтехніки, де умови в значній мірі відрізняються від стандартних.

Як правило, початковий термін використання автомобільних вантажних та легкових шин становить 24 місяці. Цей показник встановлюється державним науково-дослідним автотранспортним інститутом для кожного підприємства окремо.

Прописані в законі і норми списання шин. Так, покришки повинні відправитися в утиль тоді, коли був вироблений середній або скоригований ресурс. Також визначення зносу залежить від висоти протектора. Однак, якщо шина використовується для міжнародних перевезень, підприємство повинно орієнтуватися на норми, які прийняті законом приймаючої країни.

Списанню підлягають і шини, які ще не виробили свій ресурс в повній мірі, проте їх протектор був пошкоджений. Окремим пунктом в законі прописана сезонна зміна шин - вона повинна проводитися незалежно від вироблення ресурсу гуми.

Треба сказати, що строго дотримуватися норм списання автошин повинні в першу чергу державні компанії. Для приватних перевізників допускається списання та заміна шин до їх повного зносу.