Тест зимових шипованих шин Vi Bilägare
Шведське видання Vi Bilägare провело тестування популярних у 2020 році зимових покришок з шипами. Як заявили експерти журналу, у тест включили найбільш екстремальні шиповані шини у розмірі 205/60 R16, зробивши відповідні висновки про їх продуктивність в умовах зимової дороги.
Параметри та критерії оцінювання
Профільне шинне видання зі Швеції Vi Bilägare провело випробування 8 шипованих шин, актуальних для зимового сезону-2020. До тесту були включені найбільш екстремальні моделі розміру 205/60 R16: Michelin X Ice North 4, Continental IceContact 3, Hankook Winter i pike RS2, Nokian Hakkapeliitta 9, Nokian Nordman 7, Pirelli Ice Zero 2, Toyo Observe Ice Freezer, GT Radial IcePro 3.
Оскільки випробовувалися зимові шини з шипами, тестери приділяли набагато більше уваги характеристикам на снігу і льоду. Тому особливо вони рекомендують ознайомитися з результатами випробувань тим автовласникам, які проживають у регіоні, де більшість зим супроводжуються ущільненим снігом і льодом на дорогах.
Результати на сухій і мокрій дорозі
Значну перевагу в гальмуванні на сухій дорозі отримали GT Radial IcePro 3. Загальний рейтинг такий:
1. GT Radial IcePro 3.
2. Continental IceContact 3.
3. Pirelli Ice Zero 2.
4. Hankook Winter i pike RS2.
5. Toyo Observe Ice Freezer.
6. Nokian Hakkapeliitta 9.
7. Michelin X Ice North 4.
8. Nokian Nordman 7.
Експерти журналу не вказували час проходження кола на сухій дорозі, а просто ставили шинам суб'єктивні оцінки керованості, згідно з якими шкала така:
1. Michelin.
2. Pirelli.
3. Continental, Nokian Hakkapeliitta 9, Hankook, Toyo.
4. Nokian Nordman 7, GT Radial.
На мокрій дорозі при оцінці гальмування GT Radial зберегла свою перевагу, а Pirelli Ice Zero 2 на метр відстала від нього і посіла друге місце:
1. GT Radial.
2. Pirelli.
3. Michelin.
4. Hankook.
5. Continental, Nokian Hakkapeliitta 9.
6. Toyo.
7. Nokian Nordman 7.
GT Radial зберегли перевагу і в тесті на керованість на мокрій дорозі. На другому місці в рейтингу - Continental, на третьому - Pirelli. Найгірше коло в умовах мокрої дороги пройшли шини Michelin і Nokian Nordman 7.
Pirelli і GT знову показали хороші результати у тестах на пряме аквапланування. На третій позиції - шини Continental. Останні місця на шкалі стійкості до аквапланування - в обох моделей Nokian і Michelin.
Поведінка на снігу і льоду
GT Radial не змогла продовжити свої перемоги в тесті на гальмування, цього разу фінішувавши останньою під час гальмування на снігу. Немає нічого незвичайного в тому, що шина, яка добре працює на сухій і мокрій дорозі, відчуває нестачу зчеплення під час випробувань на снігу і льоду, проте Continental IceContact 3 продемонструвала відмінні характеристики. Рейтинг з гальмування на снігу:
1. Michelin, Continental.
2. Nokian Nordman 7.
3. Nokian Hakkapeliitta 9.
4. Hankook.
5. Pirelli, Toyo.
6. GT Radial.
Зчеплення на снігу показало схожі результати:
1. Pirelli.
2. Michelin, Continental.
3. Nokian Nordman 7.
4. Nokian Hakkapeliitta 9.
5. Hankook.
6. GT Radial.
7. Toyo.
Експерт у зимових умовах Nokian здобув свою першу перемогу з Hakkapeliita 9 під час важливих випробувань на стійкість на снігу. За швидкістю проходження кола на снігу рейтинг такий:
1. Nokian Hakkapeliitta 9.
2. Continental.
3. Hankook, Nokian Nordman 7.
4. Michelin.
5. Pirelli.
6. Toyo.
7. GT Radial.
У гальмуванні на льоду в лідери зі значною перевагою вийшли Nokian і Michelin:
1. Nokian Hakkapeliitta 9.
2. Michelin.
3. Toyo.
4. Continental.
5. Nokian Nordman 7.
6. Hankook.
7. Pirelli.
8. GT Radial.
Michelin і Nokian продовжували лідирувати в тестах на зчеплення на льоду:
1. Michelin.
2. Nokian Hakkapeliitta 9.
3. Hankook.
4. Continental.
5. Nokian Nordman 7.
6. Pirelli.
7. Toyo.
8. GT Radial.
На додаток до попередніх чудових характеристик на снігу Michelin і Nokian також лідирували у керованості на льоду:
1. Michelin.
2. Nokian Hakkapeliitta 9.
3. Continental.
4. Hankook.
5. Nokian Nordman 7.
6. Pirelli.
7. Toyo.
8. GT Radial.
Інші характеристики
Michelin показали найнижчий опір коченню. За ними з невеликим відривом розташувалися Hankook і Continental. Найгіршими за витратами палива і економічністю виявилися Nokian Hakkapeliitta 9, Toyo і GT Radial.
У Michelin також був найнижчий рівень суб'єктивного шуму. Це єдина модель, що отримала від експертів оцінку 5/5. На другій позиції за цим показником - шини Continental, третє розділили Hankook і Pirelli. Інші чотири шини опинилися на одному рівні з однаковими найнижчими оцінками.
Підсумкові результати
1 місце - Michelin X Ice North 4.
Переваги: хороше зчеплення на льоду, хороша керованість на сухому асфальті, низький рівень шуму.
Недоліки: низький опір акваплануванню, відносно великий гальмівний шлях на мокрій дорозі.
2 місце - Continental IceContact 3.
Переваги: хороші ходові якості на будь-якому типі покриття.
Недоліки: не найкращі характеристики на льоду у тесті.
3 місце - Nokian Hakkapeliitta 9.
Переваги: хороше зчеплення, хороша керованість на снігу і льоду.
Мінуси: недостатнє зчеплення на сухій дорозі, високий рівень шуму.
4 місце - Hankook Winter i pike RS2.
Переваги: хороше зчеплення на снігу і льоду, хороше гальмування на сухій і мокрій дорозі.
Мінуси: незбалансована керованість на межі.
5 місце - Pirelli Ice Zero 2.
Переваги: хороша керованість і гальмування на сухій і мокрій дорозі.
Недоліки: слабке зчеплення на льоду, середня керованість на снігу.
6 місце - Nokian Nordman 7.
Переваги: хороші характеристики на снігу і льоду, передбачувана поведінка на межі зчеплення.
Мінуси: погані гальмівні характеристики і в цілому погана тяга на сухій і мокрій дорозі, великі витрати палива, високий рівень шуму.
7 місце - Toyo Observe Ice Freezer.
Переваги: хороша керованість на межі швидкості.
Мінуси: слабке зчеплення на снігу і льоду.
8 місце - GT Radial IcePro 3.
Переваги: хороше гальмування як на сухій, так і на мокрій дорозі.
Недоліки: слабке зчеплення на снігу і льоду, погана керованість на межі швидкості.