UHP або UUHP або трекові покришки: тестування 3 категорій шин

Надпродуктивні та ультранадпродуктивні шини стали предметом вивчення і тестування видання Sport Auto. Експерти протестували 10 моделей у розмірі 245/35 R19 на Mercedes AMG A45 S.
Особливості тесту Sport Auto
Тест виявився трохи заплутаним. Збиває те, що в одному тесті їм вдалося провести випробування різних типів шин. Перша група - більш "звичайні" покришки надвисокої продуктивності. Ця категорія включає Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Nokian PowerProof, Vredestein Ultrac Vorti, Toyo Proxes Sport і, що дивно, Continental SportContact 6. Протестували також дві шини UUHP: Michelin Pilot Sport 4S, нові Goodyear Eagle F1 SuperSport (до цієї групи, можливо, варто було включити Continental SportContact 6). Випробуванню піддали також трекові шини Michelin Pilot Sport Cup 2, Bridgestone Potenza S007 RS (які ще навіть не вийшли) і Giti GitiSport GTR3.
Отже, у нас є десять шин у трьох різних категоріях. Щоправда, одна з них не зовсім у своїй групі, а одна ще не вийшла у продаж. Проте, отримані дані дуже цікаві й дають колосально багато інформації про відмінності трьох типів шин.
Відмінності між типами шин
Теоретично спортивні характеристики кожної з груп зростають (від UHP до трекових моделей), їхні характеристики і суб'єктивні показники керованості на сухій дорозі повинні підвищуватися. У той же час характеристики на мокрій дорозі і рівень комфорту повинні знижуватися. Це приблизно відповідає істині.
У тестах на суху керованість результати були абсолютно очікуваними: трекові шини опинилися вгорі рейтингу, наступні 2 UUHP - нижчі з балами та п'ять моделей UHP - внизу рейтингу. Сухе гальмування було не зовсім таким, як очікувалося. Але окрім результатів Giti підсумки випробувань були очікуваними.
На мокрій дорозі правило також було виконано майже ідеально. Трекові шини майже завжди опинялися у самому низу рейтингу, і хоча результати UUHP-шин іноді змішувалися з UHP, на мокрій дорозі вони ніколи не з'являлися на перших 2 місцях. В цьому випадку логіка перемогла.
Тим не менш розрив між найгіршою шиною у категорії UHP та кращої трекової моделлю у проходженні кола в мокрих умовах не був величезним. А на колі з великою кількістю води розрив був ще меншим. Повні дані можна подивитися нижче, у рейтингах з кожного пункту тестування.
Сухе тестування
Michelin повинен бути задоволений результатами сухого гальмування, оскільки обидві його шини, які беруть участь у тесті, зайняли лідируючі позиції. У Pilot Sport Cup 2 був найкоротший гальмівний шлях, а Pilot Sport 4S відставали на 0,4 метра. Цікаво, що двом іншим трекових шинам вдалося фінішувати лише сьомою та десятою. Не знаючи, як проходить процедура тестування, неможливо сказати, чому так відбувається.
Рейтинг сухого гальмування:
1. Michelin Pilot Sport Cup 2
2. Michelin Pilot Sport 4S
3. Continental SportContact 6
4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
5. Goodyear Eagle F1 SuperSport
6. Bridgestone Potenza S007 RS
7. Vredestein Ultrac Vorti
8. Nokian PowerProof
9. Toyo Proxes Sport
10. Giti GitiSport GTR3.
Результати тестування сухого ходу набагато ближчі до очікуваних. 2 UUHP шини у рейтингу на крок вищі, ніж UHP як щодо часу кола, так і за суб'єктивною керованістю. Рейтинг за цим критерієм такий:
1. Michelin Pilot Sport Cup 2
2. Bridgestone Potenza S007 RS
3. Giti GitiSport GTR3
4. Michelin Pilot Sport 4S
5. Goodyear Eagle F1 SuperSport
6. Continental SportContact 6; Toyo Proxes Sport
7. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
8. Vredestein Ultrac Vorti
9. Nokian PowerProof
За суб'єктивним проходженням кола беззаперечним лідером залишається Michelin Pilot Sport Cup 2. Значно відстає, але тим не менш зберігає другу позицію Goodyear Eagle F1 SuperSport. Третє місце розділили одночасно Continental, Bridgestone, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 і Michelin Pilot Sport 4S. Інші чотири шини поділили між собою останнє місце за цим показником.
Випробування на вологій дорозі
Як і слід було очікувати при гальмуванні на мокрій дорозі, трекові шини опинилися внизу рейтингу і навіть найкращі в сухих умовах Michelin Pilot Sport Cup 2 тут майже на 4 метри позаду найгіршою дорожньої покришки.
1. Continental SportContact 6
2. Michelin Pilot Sport 4S; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
3. Goodyear Eagle F1 SuperSport; Nokian PowerProof
4. Vredestein Ultrac Vorti
5. Toyo Proxes Sport
6. Michelin Pilot Sport Cup 2
7. Bridgestone Potenza S007 RS
8. Giti GitiSport GTR3.
Проходження кола у мокрих умовах дало першу перемогу в сегменті UHP: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 показали себе найшвидшими і найкращими за суб'єктивними показниками у мокрому управлінні. Continental тут стали другими.
Починаючи з третьої сходинки рейтингу бренди-учасники розподілилися таким чином:
3. Nokian
4. Michelin Pilot Sport 4S
5. Vredestein
6. Goodyear Eagle F1 SuperSport
7. Toyo
8. Michelin Pilot Sport Cup 2
9. Giti
10. Bridgestone.
У тесті на круглій мокрій трасі в рейтингу помінялися місцями дві верхні шини, у той час як трекові моделі як і раніше відчували труднощі. Рейтинг на круглій мокрій трасі такий:
1. Continental
2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
3. Goodyear Eagle F1 SuperSport
4. Vredestein
5. Michelin Pilot Sport 4S
6. Nokian
7. Bridgestone
8. Toyo
9. Michelin Pilot Sport Cup 2
10. Giti
Continental SportContact 6 знову довели своє домінування на мокрій дорозі, краще за інших виконавши тест на пряме аквапланування. Тут рейтинг наступний:
1. Continental
2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
3. Michelin Pilot Sport 4S
4. Toyo
5. Nokian
6. Goodyear Eagle F1 SuperSport
7. Vredestein
8. Michelin Pilot Sport Cup 2
9. Giti
10. Bridgestone.
Інші критерії тестування
За суб'єктивним комфортом лідируючу позицію розділили Vredestein і Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Гірше за всіх за цим критерієм визнали моделі Nokian і Michelin Pilot Sport Cup 2. Решта моделей, незалежно від належності до однієї з трьох груп, отримали однакову кількість балів за комфорт.
Найтихігими шинами визнали Bridgestone. На другому і третьому місцях - Vredestein і Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Найбільш шумні - Michelin Pilot Sport Cup 2.
Найбільш легкими у порядку збільшення ваги були визнані Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Michelin Pilot Sport 4S і Continental SportContact 6. Найбільш важка модель з усіх випробуваних - Vredestein.
Тестування опору коченню точно показало переваги для шин категорії UHP. Першу позицію розділили Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 і Nokian PowerProof. На другому місці Goodyear Eagle F1 SuperSport, а слідом за ними - Continental SportContact 6. Найгіршими про спротив коченню визнали покришки Bridgestone.
Підсумкові результати
Результати тестування виявилися трохи заплутаними, оскільки відразу три літні шини стали переможцями (по одному від кожної категорії).
1 місце: Continental SportContact 6
Позитивні якості: відмінне зчеплення на мокрій дорозі з дуже нейтральним балансом і відмінним відкликанням на кермо, дуже короткий гальмівний шлях у сухих умовах з відмінною точністю управління і швидкістю у сухих умовах.
Негативні якості: невелика надлишкова обертальність на високій швидкості у мокрих умовах, середній опір коченню.
В цілому: перевірене вологе зчеплення з новим поєднанням здібностей.
1 місце: Michelin Pilot Sport Cup 2
Позитивні якості: чудове зчеплення та точність у сухому стані, дуже хороший зворотний зв'язок, дуже просте управління на межі.
Негативні якості: типові для полусліків обмежені характеристики на мокрій дорозі та високий опір коченню.
В цілому: найкраще сухе зчеплення з усіх шин.
1 місце: Michelin Pilot Sport 4S
Позитивні якості: дуже коротке гальмування у сухому стані, дуже стабільні, хороший зворотний зв'язок, точність кермового управління з високим зчепленням у сухих умовах. Збалансовані та надійні на мокрій дорозі.
Негативні якості: середнє аквапланування, середнє зчеплення на мокрій поверхні.
В цілому: абсолютна спортивність на сухій дорозі, високий рівень безпеки на мокрій поверхні.
2 місце: Goodyear Eagle F1 SuperSport
Позитивні якості: коротке гальмування та хороша динаміка з високою точністю управління кермом у сухому стані. Висока стабільність водіння і відмінна поведінку створюють довіру під час швидкого руху. Прийнятна продуктивність на мокрій дорозі.
Негативні властивості: середнє аквапланування, низький комфорт.
В цілому: все ще не вистачає зчеплення.
2 місце: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Позитивні якості: хороший характер і простота управління на мокрій дорозі, висока безпека - відсутність аквапланування. Хороша керованість у сухому стані, дуже низький опір коченню, високий рівень комфорту, дуже тиха модель.
Недоліки: трошки повільні на дії керма.
В цілому: висока ступінь надійності і низький опір коченню.
2 місце: Bridgestone Potenza S007 RS
Позитивні якості: дуже точне управління керма і висока прохідність в поворотах у сухому стані. Дуже тихі.
Недоліки: обмежене зчеплення з мокрою дорогою, особливо в холодному стані у порівнянні з Michelin Cup 2. Високий опір коченню, низький опір акваплануванню.
В цілому: спортивна версія S007, активна, швидка і точна.
3 місце: Nokian PowerProof
Позитивні якості: хороше гальмування, хороший баланс у мокрому і сухому стані, дуже низький опір коченню.
Недоліки: низьке зчеплення на мокрій дорозі, стійкість до аквапланування, середній комфорт.
В цілому: хороші шини середнього класу, заслабкі на мокрій дорозі.
3 місце: Giti GitiSport GTR3
Позитивні якості: відмінне управління кермом з високим рівнем зворотного зв'язку, відмінний сухий баланс.
Негативні якості: звичайна проблема полусліків - слабке мокре гальмування та високий опір коченню.
В цілому: швидкі та активні трекові шини для початківців.
4 місце: Vredestein Ultrac Vorti
Позитивні якості: висока стійкість при русі у сухому стані, дуже тихі та комфортні.
Недоліки: низьке зчеплення на мокрій дорозі, середній опір акваплануванню, високий опір коченню.
В цілому: оновлений Vorti дає більше комфорту, а не динаміки.
5 місце: Toyo Proxes Sport
Позитивні якості: прогресивне управління кермом і динамічна керованість, хороший захист від поперечного аквапланування, тихі та комфортні.
Недоліки: погане гальмування і керованість на мокрій дорозі, сильна недостатня обертальність. Високий опір коченню.
В цілому: незважаючи на спортивне водіння, почуття керма відсутнє, особливо на мокрій дорозі.