Все, що потрібно знати про асиметричні шини
Дивитися всі Статті

Все, що потрібно знати про асиметричні шини

Асиметричний малюнок протектора - це особливі покришки, які вимагають особливого підходу, і в покупці, і в установці, і в експлуатації. Ось чому не слід купувати перший-ліпший комплект і намагатися самостійно розібратися з установкою. Слід довіритися порад фахівців і вивчити теоретичну базу. Це дасть можливість не тільки зробити правильний вибір, а й заощадити бюджет без переплат і зайвих витрат на покупку невідповідної автомобільної «взуття».

З історії асиметрії

Такі покришки спочатку використовувалися для спортивних змагань. Легкові покришки показали високі результати на гоночному треку, так що технологія знайшла успішне застосування і в цивільному шинобудівництві. Конструкція асиметричних шин змінювалася з часом, привносились все нові деталі, удосконалювався малюнок.

Основною особливістю даного типу покришок стало обов'язкова вимога до установки - кожна шина повинна бути встановлена ​​на своє місце, згідно з маркуванням. Недотримання таких рекомендацій може позначитися і на керованості, і на швидкості зносу автомобільної гуми.

Ключові особливості асиметричних шин

Водії, які вважали за краще такий тип автогуми, повинні взяти до уваги, що асиметричні шини мають різний малюнок протектора на зовнішній і внутрішній стороні - внутрішня частина відповідає за стійкість до аквапланування і відведення рідини, зовнішня - полегшує маневрування і стійкість в поворотах.

Виробники автомобілів середнього і преміум-класів комплектують нові моделі своїх авто саме асиметричними шинами, адже вони забезпечують максимальну безпеку і надійність управління. Зовнішня сторона покришки виконана з гуми більш грубої фактури, так як зовнішня частина колеса відчуває великі навантаження, ніж внутрішня. Її основна функція - забезпечити високу ступінь зчеплення колеса з поверхнею при підвищенні або збереженні маневреності.

Внутрішня частина шини виконана з більш м'якою і еластичною гуми і має велику кількість водовідводів. Еластичність матеріалу дозволяє зберігати м'якість ходу, а напрямок канавок відповідає за швидке відведення води з плями контакту. Така конструкція дозволяє застосовувати менше зусиль в управлінні автомобілем.

Асиметричні покришки показують відмінні результати на високих швидкостях. Їх використання підвищує маневреність автомобіля. За ці якості шини з асиметричним малюнком використовують на спорткарах і автомобілів класу преміум.

Є у асиметричних покришок і недоліки. Так, їх не можна використовувати для бездоріжжя - такий режим використання призведе до швидкого зносу. Структура шини пристосована для їзди на високій швидкості і тільки по асфальту. Саме в таких умовах асиметрія забезпечить відмінні експлуатаційні показники, високу керованість і надійну курсову стійкість.

Є й особливість установки подібних шин. Необхідно дотримуватися розташування внутрішньої і зовнішньої сторони. Для цього на шинах є відповідні маркування - Inside або Inner на внутрішній стороні, і Outside або OUTER - на зовнішній.

20 лютого 2019 р.