Навіщо потрібне і що означає кольорове маркування шин

Підбираючи покришки для свого автомобіля, багато автомобілістів-новачків не розуміють призначення кольорових міток і позначок, які нанесені на боковини нових шин. На боковинах покришок можна побачити кола, кільця і трикутники, а безпосередньо поверхню протекторного малюнка зазвичай «прикрашають» поздовжні смуги.
Цікаво, що, на думку більшості споживачів, ці значки вказують на рівень якості гуми, наприклад, вищий, перший або другий сорт. Але це невірно, тому що подібне маркування виконує виключно практичну функцію - воно допомагає правильно встановити шини або ж дозволяє провести максимально точне балансування колеса.
Види кольорового маркування: жовті позначки
Найчастіше на покришках можна побачити точки, кола, смуги або трикутники червоного, синього, жовтого або білого кольору.
Відміткою, що зображає жовту точку, зазвичай позначають найлегше місце зимової або літньої автомобільної шини . Цю інформацію отримують при статичному балансуванні, вона необхідна для правильного монтажу гуми на диск. Ділянка покришки, позначена жовтою точкою, має бути разташована навпроти місця диска, на якому є маркування «L» або ж поєднана з ніпелем (в тому випадку, коли буквенного маркування немає). Таким чином, зіставляється найлегша ділянка шини з найважчою ділянкою диска. Це дозволить врівноважити колесо, і під час наступного балансування на нього потрібно буде кріпити меншу кількість грузиків.
Звичайно, вага різних зон колеса коливається в невеликому діапазоні, а різниця нівелюється в процесі їзди. Тому жовте кольорове маркування шин актуальне тільки при первинному монтажі.
Жовті позначки на шинах можуть мати вигляд трикутника, а точка "L" на диску нерідко позначається синім, зеленим або будь-яким іншим кольором.
Навіщо шинники наносять червоне маркування
Червоної точка або трикутник - це позначення найжорсткішого місця на боковині покришки. У даній ділянці виробу виробник виявив найбільше відхилення радіальної сили.
Що це означає для майстра, який встановлює гуму на диск? Те, що при монтажі ця ділянка покришки повинна бути поєднана з маркуванням «L» на диску або розташована навпроти ніпеля.
Слід зазначити, що червоні значки зазвичай присутні на шинах, які автовиробник встановлює на транспортний засіб при заводській комплектації. У свою чергу, диски для первинного оснащення авто отримують позначки білого кольору. Тобто, в такому випадку, повинні бути суміщені білі і червоні точки.
Отже, при перевстановленні шин в сервісному центрі або у власному гаражі автомобілісту слід брати до уваги тільки жовті позначки.
Штампи і лінії на покришках
Цифра, оточена білим кільцем, наноситься на боковину шини і вказує на те, що виріб успішно пройшов заключний контроль якості на виробництві. Цю позначку можна порівняти зі знаком ВТК, який використовувався в СРСР.
Наявність даної печатки підтверджує повну відповідність шини заявленим характеристикам, а також коло фіксує номер того співробітника, який проводив перевірку готового виробу.
Наступний вид кольорового маркування спрощує роботу співробітників на виробництві та на складі. Поздовжні лінії, які наносяться прямо на протектор автомобільних покришок, вказують на типорозмір і модель кожного виробу.
Спочатку кольоровими смугами позначають заготовки для майбутніх шин. Протектор має вигляд однієї довгої смуги і по всій її довжині пускають кольорову смугу. Потім цю деталь розрізають на відрізки, довжина кожного відповідає розміру протектора в готовому виробові. Нарізані фрагменти передають далі: вони надходять в цех зі збирання покришок. З огляду на те, що різні заготовки можуть мати схожий розмір, колір і форму, кольорові смуги інформують складальників про такі параметри як розмір і модель шини. Це маркування можна порівняти зі штрих-кодом, який використовують для сортування заготовок.
Завдяки такому прийому також з'являється можливість ідентифікувати шини, складені в стійку або в піраміду. Кожен типорозмір характеризується лінією з конкретним кольором, шириною і місцем розташування, тому складські працівники на самому підприємстві і потім і в магазині можуть швидко знайти потрібну шину в величезній кількості інших моделей.
Також по кольорових смугах на гумі можна визначити, чи це нові покришки і чи пройшли вони обкатку. По завершенні терміну обкатки лінії зникають, адже верхній шар компаунда стирається.
Слід звернути увагу на те, що колір, товщина і розташування смуг на шинах з одним типорозміром може бути різною, на це впливає:
- специфікація;
- держава компанії-виробника;
- дата випуску.
Російські шинники при нанесенні кольорового маркування спираються на ГОСТ 4754 від 1997р. Правда, це скоріше має значення для дилерів і продавців, а не для пересічних споживачів.
Про що говорить коло або точка білого кольору?
Іноді на боковині шини можна помітити білу точку або коло. Розшифровка цього символу проста - він відзначає найбільш гнучке місце покришки . Ця інформація має значення для виробників автомобілів, які встановлюють шини на готовий автомобіль.
При монтажі відмітка повинна розташовуватися напроти маркування «L» на колісному диску.
Незважаючи на велику кількість різних кольорових символів на покришках, при покупці гуми набагато більше значення має інше маркування. Воно вказує на типорозмір покришок, індекси навантаження і швидкості, а також нагадує про правила експлуатації шин. Саме ця інформація є визначальною і повинна бути вивчена в першу чергу.