Легкові шини
В асортименті більшості шинних виробників легкова гума займає найважливіше положення. Виняток становлять компанії, що випускають вантажні і сільськогосподарські покришки.
На плечі власників легкових автомобілів лягає відповідальне завдання: пильно стежити за станом шин і вчасно їх міняти. Для зміни гуми є три причини: знос, пошкодження або невідповідність шин поточному сезону. Щоб правильно підібрати «взуття» для легкового авто, слід знати, якими бувають покришки, чим вони відрізняються один від одного і який тип підходить конкретному транспортному засобу.
Про що говорить тип конструкції і протекторний малюнок
Сьогодні найбільш популярні безкамерні радіальні шини. Раніше вони конкурували з діагональними і камерними, але прогрес взяв своє.
Протектор легкових покришок може мати наступну будову:
- спрямований дизайн (ефективно виводить воду з контактної плями);
- ненаправлений (впливає на зниження вартості виробу);
- симетричний (відносно простий малюнок із середніми характеристиками);
- асиметричний (існує зовнішня і внутрішня сторони, які активуються при їзді по сухій і мокрій дорозі).
Щоб охопити максимальну кількість споживачів, шинні компанії зазвичай випускають широкий вибір кожного виду покришок.
Різні шини для різних доріг
Залежно від того, по якому дорожньому полотну буде пересуватися автовласник, і який стиль їзди він вважає за краще, йому слід зробити вибір з числа шосейних, швидкісних або універсальних моделей.
Шосейні представляють собою гуму для твердого, сухого або мокрого асфальту. Вони демонструють відмінні їздові характеристики на літній дорозі, але різко здають позиції при переході на обмерзлій або засніженій дорозі.
Швидкісні (спортивні) покришки створені для оснащення преміальних, потужних, динамічних авто. Вони завжди бувають тільки літніми і дозволяють розвинути максимальну швидкість (допустиму для конкретного автомобіля). Подібні вироби не належать до найбільш комфортабельних, а також досить швидко зношуються.
Універсальні моделі поєднують ключові характеристики двох попередніх типів.
Розподіл шин по сезонах
Ігнорувати сезонну приналежність легкової гуми не можна, так як кожен конкретний тип має власні характеристики і забезпечує оптимальну стійкість, керованість, комфорт і безпеку під час певного періоду.
Для зими призначені шини з високими тягово-зчіпними властивостями, відносно м'яким компаундом, численними ламелями, а іноді і з шипами. Ці моделі не замерзають і не застигають на морозі.
На літній час чудово підходять шини з більш твердої гуми, які відрізняються підвищеною стійкістю до зносу і сприяють зниженню паливних витрат. У категорію літніх шин входять позашляхові, Безпрокольні і з низьким профілем.
Всесезонні моделі мають універсальні характеристики: вони залишаються працездатними як влітку, так і взимку. Однак, їх не можна використовувати при екстремально низьких температурах і в спеку.
Як визначити якість покришок
Існують різні системи класифікації шин. В Америці прийняте маркування, в якому вказані наступні параметри:
- температурний режим (схильність до перегріву);
- швидкість зносу протектора;
- рівень зчіпних властивостей на мокрій асфальтованій дорозі.
Для шин, які продаються в ЄС, є дійсною інше маркування у вигляді таблиці. Моделі оцінюють за такими критеріями:
- за паливною ефективністю;
- за якістю зчеплення з мокрою дорогою;
- за рівнем зовнішнього шуму, виробленого в процесі їзди.
При підборі гуми для конкретного авто, слід врахувати рекомендації автовиробника (ширину профілю, висоту покришок, посадковий діаметр, індекси швидкості і навантаження). Щоб уникнути прикрих і навіть небезпечних помилок, можна звернутися за консультацією до фахівця.
В цілому, найбільш якісні легкові покришки випускають великі компанії і концерни. Такі моделі виготовлені з першокласних матеріалів за інноваційними методиками і технологіями. За результатами численних тест-драйвів, кращими визнані продукти компаній Michelin, Goodyear, Nokian, Continental і Yokohama.
Однак регулярно з'являються нові бренди з різних країн (США, Китай, Корея), які дивують високою якістю і вражаючими характеристиками легкових шин.