Позашляхові шини
Типи та види позашляхових шин: як підібрати гуму для позашляховика онлайн
Багато українців вибирають для себе автомобілі з колісною формулою 4х4, щоб повною мірою насолодитися швидкою, комфортною та безпечною їздою будь-якими дорогами. Позашляховики та кросовери дійсно здатні забезпечити їм це, проте за умови, що будуть оснащені правильно підібраними шинами.
У нашому інтернет-магазині ви можете легко підібрати та вигідно купити позашляхову гуму з потрібною вам сезонністю, у певному типорозмірі та випущену вашим улюбленим виробником. Вивчити асортимент, що складається з кількох тисяч моделей, допоможуть спеціальні фільтри. Виберіть параметри, які мають для вас визначальне значення, а алгоритм покаже оптимальні варіанти.
Шини для позашляховиків: специфіка конструкції та протекторного малюнка
Навіть за абсолютно ідентичних габаритів покришки, призначені для установки на автомобілі з високим дорожнім просвітом, суттєво відрізняються від легкових моделей. Вони спочатку спроектовані більш міцної базі. Шини для позашляховиків отримують дуже міцні каркаси, а їх боковини набагато міцніші порівняно з боковинами легкових покришок за рахунок арамідних волокон.
В результаті, тільки колеса, спеціально розроблені для великих та важких транспортних засобів, здатні витримати навантаження у вигляді підвищеної ваги, інтенсивної експлуатації та швидкісної їзди.
Шини для позашляховика можуть мати кілька варіацій дизайну. Малюнок багато в чому визначається тим, якою буде географія переміщень. Розрізняють чотири основні види:
- Н/Р (High Performance) - міська гума.
- Н/T (Highway Terrain) - шини, які можна використовувати на шосе.
- A/T (All Terrain) - покришки, на яких автомобіль буде стійким як у місті, так і за його межами (аж до легкого бездоріжжя).
- M/T (Mud Terrain) - шини підвищеної прохідності, яким не страшні ні бруд, ні пісок, ні заболочені ділянки.
Зазначені абревіатури іноді можна побачити як додаткове маркування на боковині.
При підборі гуми для комфортної їзди містом експерти рекомендують звертати увагу на індекси швидкості та висоту профілю. Так як ці покришки будуть використовуватися на рівному та досить якісному дорожньому покритті, вони можуть бути низькопрофільними та дуже динамічними. На них ні в якому разі не можна виїжджати на нерівний асфальт або ґрунтовку, інакше колеса дуже швидко вийдуть з ладу.
Для подорожей до передмістя, села, на природу або для тривалих міжміських подорожей варто купити шини на позашляховик в Україні з універсальним протектором. Покришки категорії All Terrain найчастіше позиціонуються як гума для будь-якої дороги (50% асфальт, 50% бездоріжжя). Вони не настільки швидкі, як шосейні та міські, проте краще справляються з рухом по нерівностях. Жорсткі блоки, широкі різноспрямовані канали, посилені плечові зони – все це гарантує водієві спокій та впевненість незалежно від дорожньої ситуації.
Звичайно, найбільш високу прохідність отримали позашляхові шини з найбільшим протектором. Великі, виступаючі шашки, глибокі і широкі водоевакуаційні канали, потужні ґрунтозачепи в плечових зонах - всі ці елементи допомагають колесам зберігати стійкість у здавалося б несприятливих умовах. Наприклад, на розмитих і вкритих брудом дорогах, болотистій, піщаній та кам'янистій місцевості. Ці «всюдиходи» часто називають «грязевими» шинами.
Гума для позашляховиків на літо та зиму
Сезонність є такою важливою характеристикою, як і тип протектора. Покришки з різною сезонною приналежністю також відрізняються один від одного за дизайном, проте більш важливими є відмінності у властивостях полімерної суміші.
Зимові моделі виготовлені із міцного, але порівняно м'якого компаунду, який зберігає свою еластичність за негативної температури. Літні навпаки повинні бути максимально щільними, щоб не плавитися при тривалому контакті з гарячим асфальтом.
Існують ще всесезонні моделі, вони набирають вражаючу популярність рік у рік. Європейські автомобілісти вибирають такі покришки з розрахунком на їхню універсальність, адаптивність та витривалість. Всесезонки дійсно можуть застосовуватися замість зимових та літніх, тобто це гума для цілорічної експлуатації. Однак для України такий режим не підходить. Наші співвітчизники найчастіше використовують шини з універсальними характеристиками як перехідну ланку від літніх у зимових і навпаки. Всесезонні покришки дуже корисні та актуальні у міжсезоння.