infoshina.ua
пошук
Пусто
Чи варто ставити шини з різними типами протекторів на одне авто

Чи варто ставити шини з різними типами протекторів на одне авто

Сучасний ринок шин пропонує великий вибір покришок. Знайти можна за сезонністю, типорозміром і типом протекторного малюнка. Вибір таких комплектуючих визначає безпеку керування транспортним засобом, адже шини - єдина деталь, що стикається з дорожньою поверхнею. Але деякі водії люблять експериментувати, встановлюючи на один автомобіль шини з різними типами малюнків. Наскільки це безпечно і чи варто взагалі так робити - в нашому матеріалі.

Якими бувають протектори шин

Досвідчені водії знають, що існує кілька типів протекторного малюнка легкових шин . Вони відрізняються функціональністю і обираються в залежності від умов, в яких найчастіше експлуатується авто:

  • симетричний;
  • несиметричний;
  • спрямований;
  • ненаправлений.

Симетричне розташування блоків, як спрямоване, так і ненаправлене, є класикою і зустрічається найчастіше. Такі шини використовуються повсюдно, показують відмінну керованість і стійкість в помірному швидкісному режимі. Відмінною рисою спрямованого малюнка є протистояння акваплануванню. Експерти рекомендують використовувати подібну гуму на автомобілях із заднім приводом.

Асиметричний ненаправлений малюнок розділений на кілька функціональних областей, кожна з яких відповідає за управління на тому чи іншому типі покриття. Спрямована асиметрія зустрічається рідше, вимагає дотримання правил установки - потрібно орієнтуватися на певну сторону і напрямок. Від цього залежить стійкість авто під час руху.

Чи можна ставити різні покришки на одну вісь

Установка покришок з різним типом протектора на один автомобіль може мати різні причини. Хтось економить на покупці повного комплекту, встановлюючи те, що було. Комусь цікаво, що буде, якщо провести такий експеримент. На думку фахівців такі випробування небезпечні, не тільки для автолюбителя, а й для інших учасників дорожнього руху.

В першу чергу, слід пам'ятати, що різні розташування елементів протектора мають функціональне значення. Характеристики таких шин сильно відрізняються одне від одного. При установці різних покришок на одну вісь добитися нормального балансування неможливо. Під час різкого гальмування машина буде йти в занос.

Також різні типи покришок мають різний рівень зчеплення на мокрому і сухому покритті. Якщо одне колесо «дощове», а інше для сухої траси, уникнути виникнення аварійної ситуації під час опадів не вдасться.

Різна гума на передній і задній осі

І така установка шин експертами не рекомендована, оскільки рухатися на різних покришках встановлених спереду і ззаду, небезпечно. В такому випадку занесення викликає не одне колесо, а вся вісь. В такому випадку водій ризикує зовсім втратити керування. Приводність автомобіля в даному випадку ролі не грає.

Ще один варіант суміщення шин заради економії - поєднання літньої і зимової гуми. На думку експертів, такий крок допускається тільки для задньопривідних автомобілів, з великою кількістю застережень і зауважень. Сезонні покришки відрізняються не тільки характеристиками, але і складом компаунда. Це погано позначається на їх експлуатаційні властивості при використанні поза свого сезону.

Виходячи з вищесказаного, можемо зробити висновок, що використання різних покришок на одному авто - сумнівна економія і небезпечний захід. Купити новий комплект автогуми вигідніше, ніж виплачувати штрафи або ремонтувати автомобіль після ДТП.

 

Сподобалося? Поділіться з друзями.
30 січня 2020 р.