infoshina.ua
пошук
Пусто
Auto Bild порівняв продуктивність нових і зношених покришок

Auto Bild порівняв продуктивність нових і зношених покришок

Експерти німецького спеціалізованого видання Auto Bild вирішили перевірити, наскільки продуктивні одні і ті ж літні шини преміального сегмента у новому і зношеному стані. Для цього провели тест для трьох популярних моделей у розмірі 225/45 R17.

Тестування зношених шин: суть випробування

 

Німецьке видання Auto Bild провело незвичайні випробування: протестувало три моделі літніх шин з різним ступенем зношеності і повідомило про отримані результати. Можливо, експерти журналу таким чином відреагували на запевнення одного з французьких виробників про те, що експлуатація покришок до допустимої мінімальної межі у 1,6 мм цілком прийнятна і безпечна.

Якщо коротко описати отримані результати, то вони виявилися невтішними для тих, хто вважає за доцільне економити і використовувати гуму до кінця. Шини з високим ступенем зносу значно знижують рівень безпеки.

Одна з найбільших проблем, з якою стикаються будь-які літні шини - вода на дорозі. Аквапланування, що виникає у дощ, здатне позбавити водія контролю над автомобілем. Саме те, наскільки небезпечно їздити у мокру погоду на зношених покришках, і вирішили встановити експерти Auto Bild.

Перевірці піддали покришки трьох преміальних брендів: Michelin Primacy 4, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Continental PremiumContact 6. Кожна з протестованих шин пройшла випробування з глибиною протектора в 1,6 мм, 3 мм і 5 мм. Ці ж моделі окремо були протестовані в абсолютно новому стані.

Результати тестування

Тестування включало в себе три параметри. Загалом їх вистачило, щоб зробити висновок, що шини з категорії «б/у» значно більш небезпечні, ніж нові. Наприклад, при перевірці ефективності гальмування на швидкості 120 км/год на мокрій дорозі відразу стало зрозуміло, що при глибині протектора 1,6 мм гальмівний шлях майже в 3 рази більше, ніж у тих самих покришок, але в новому стані. Як зазначили експерти, випробування на гальмування проводилося за умов, коли шар води на дорозі був усього в 1 мм, тоді як у реальних умовах цей показник може бути більшим.

Далі проводилося випробування на гальмування на швидкості 80 км/год. Тут розрив між новими і зношеними учасниками був меншим. Тим не менш кожна модель показала різницю принаймні у 10 метрів.

Акваплануванню шин на високій швидкості повністю не здатні запобігти навіть електронні системи, вбудовані в автомобіль, такі як ABS або ESP. Шини, залишкова глибина протектора яких становила 1,6 мм, у мокрих умовах починають прослизати вже на швидкості 63 км/год. При цьому нова гума здатна стримати появу цього неприємного моменту до швидкості більше ніж 80 км/год.

Експерти навели у приклад рейтинг шин за швидкістю втрати зчеплення і появи аквапланування на мокрій дорозі:

1. Goodyear у новому стані;

 

2. Continental у новому стані;

3. Michelin нові;

4. Continental, глибина протектора 5 мм;

5. Michelin 5 мм;

6. Goodyear 5 мм;

7. Continental, глибина протектора 3 мм;

8. Michelin 3 мм;

9. Goodyear 3 мм;

10. Michelin 1,6 мм;

11. Goodyear 1,6 мм;

12. Continental 1,6 мм.

Рейтинг передбачає розташування покришок від найбільш до найменш стійких до аквапланування.

Загальні підсумки

Якщо коротко підбити підсумки цього тесту, то можна зробити висновок про те, що найбільший резерв безпеки мають тільки нові шини. І якщо захисні властивості протектора шаром у 3 мм ще цілком прийнятні, то глибина у 1,6 мм (дозволена законом, до слова) стає вже небезпечною.

Подібні тести раніше проводили у 2019 році експерти шинного журналу ADAS. Але предметом їх зацікавленості були виключно зимові покришки. І все ж висновки виявилися аналогічними: щоб забезпечити собі максимальну безпеку на дорозі, слід міняти шини раніше, ніж протектор досягне мінімальної глибини в 3 мм.

 

Сподобалося? Поділіться з друзями.
27 березня 2020 р.