infoshina.ua
пошук
Пусто
Що буде, якщо поставити направлені шини задом наперед?

Що буде, якщо поставити направлені шини задом наперед?

Використання направлених шин передбачає установку строго у відповідності з рекомендаціями виробника - тільки в певному напрямку. Тим не менше існує думка про те, що у деяких ситуаціях продуктивність покришок буде вищою, якщо встановити їх задом наперед. Експерти розповідають, чи будуть шини більш ефективними та безпечними, якщо порушити правило, рекомендоване виробником.

Установка у зворотному напрямку: наслідки

Особливість направлених шин полягає у тому, що вони встановлюються на колеса тільки певним способом. Їх напрямок завжди вказується виробником спеціальними стрілками. Деякі водії, не знаючи особливостей експлуатації такого типу протектора, не надають цій рекомендації значення. Інші, повіривши популярній інформації про те, що встановлені задом наперед шини будуть служити довше і якісніше, вирішують перевірити це на власному досвіді.

Перш за все експерти радять не експериментувати самостійно з такою перестановкою на своїй машині, оскільки це може мати неприємні і навіть сумні наслідки. Але фахівці з різних країн провели серію тестів і відповіли на поширені запитання.

Основні наслідки неправильної установки направлених шин такі:

  •  більш швидкий знос. За даними тестів, шини, встановлені задом наперед, зношуються у середньому в 6 разів швидше. Це пояснюється більш високою швидкістю стирання робочої поверхні протектора;
  •  погіршення керованості. Маневреність одних і тих самих шин при установці задом наперед значно знижується. Автомобіль при русі втрачає передбачуваність, що особливо небезпечно на потенційно небезпечних ділянках дороги;
  •  подовжується гальмівний шлях. Відповідно до одного з останніх тестів, на сухій дорозі гальмівна дистанція зі швидкості 100 км/год. після неправильної установки шин стала гіршою на 1,6%. На мокрій дорозі зниження ефективності гальмування з вихідної швидкості становило 3,8%;
  •  погіршення зчеплення з дорогою. Результати порівняльних випробувань показали, що якщо шини встановлені у зворотному напрямку, то зчеплення знизиться ще до початку сильного зносу. Особливо, за результатами тестів, страждають зчіпні властивості на мокрій і пильній дорозі. І, що викликало особливе занепокоєння експертів, за такого методу установки шин якість зчеплення падає часто і раптово.

При їзді на неправильно встановлених покришках у більшості випадків знижується стабільність руху по прямій. У результаті страждає загальна безпека, причому на мокрій, слизькій або засніженій дорозі ситуація погіршується.

Направлені шини задом наперед: позитивні моменти

Після всіх випробувань, проведених в останні роки, відомий лише один позитивний момент, який може мати місце при установці направлених покришок у зворотному напрямку: "перевернуті" літні шини демонструють найкращу прохідність. Особливо це помітно при підйомі ґрунтовкою. Є ще одна позитивна новина: подібна перестановка не чинить негативного впливу на рівень опору коченню. Це означає, що економічність експлуатації гуми не знижується.

В іншому ж немає ніякого сенсу самовільно змінювати напрямок шин. Адже їх протектор спеціально спроектований фахівцями виробника так, щоб забезпечувати кращий контакт і зчеплення з дорожньою поверхнею, відводити воду і сніг, підвищувати їздовий і акустичний комфорт. Всі ці властивості потім перевіряються і підтверджуються результатами тестових випробувань. Тому піддавати сумніву рекомендації виробника більшість експертів не рекомендують, наполягаючи на монтажі автомобільної гуми відповідно до технічних правил.

 

Сподобалося? Поділіться з друзями.
01 серпня 2020 р.