infoshina.ua
пошук
Пусто
Конструкція сучасних шин - що всередині

Конструкція сучасних шин - що всередині

Людство винайшло колесо ще на зорі свого становлення. Шини з'явилися набагато пізніше. І, якщо перше не зазнало практично ніяких змін, то друга цілком інакша в ході своєї історії. Покришка є найважливішою деталлю колеса, яка відповідає за уровнь зчеплення з дорожньою поверхнею. Яка ж її будова?

Типи сучасних шин

Існує безліч класифікацій автомобільної гуми. Наприклад, за призначенням - для вантажного, легкового, пасажирського транспорту і спецтехніки. Вони відрізняються не тільки посадковим діаметром, але також і складом компаунда, і типом протектора.

Виділяють також шини за наявністю камери. Безкамерна шина - це покришка з герметизуючим гумовим шаром, який покриває її внутрішню поверхню. Камерні шини складаються з камери, покришки і обідної стрічки. Також розрізняють шини зимові , літні та всесезонні. Вони також відрізняються типом гумової суміші і протектора.

Але є те, що об'єднує всі ці типи автогуми - їх конструкція. Вона складається з декількох основних частин, про які поговоримо далі.

З чого складається шина

Каркас є головним силовим елементом покришки. Він включає в себе кілька шарів, їх може бути від 2 до 16 і більше, а також прогумованої тканини - корду. Чим більше вантажопідйомність покришки, тим більше в ній шарів корду. Кордні шари каркаса закріплюються на дротяних бортових кільцях.

Корд може бути виготовлений з різних матеріалів - бавовняна папір, віскоза, поліамідні смоли, капронові нитки, нейлон і сталевий дріт діаметром 0,15-0,25 мм. Іноді металевий корд комбінується з неметалічних.

Інша важлива деталь - протектор. Цей товстий і міцний шар гуми відповідає за зчеплення з поверхнею і проводиться з матеріалів, стійких до зносу. Протектор захищає елементи покришки від контакту з дорогою. Розрізняють протекторні малюнки в залежності від сезонності і інших експлуатаційних особливостей тієї чи іншої моделі шин.

Брекерний шар - ще один елемент конструкції шини . Він необхідний для посилення каркаса, а також для пом'якшення впливу ударних навантажень. Брекер сприяє більш рівномірному розподілу зусиль, що діють на шину в поздовжньому і поперечному напрямках. Виготовляють брекер з гуми, металокорду або поліамідних волокон.

Боковина покришки являє собою гумовий шар, що покриває бічні стінки каркаса і що оберігає його від вологи і різного роду механічних пошкоджень. І, нарешті, борт - кінцева жорстка частина покришки, яка служить для кріплення її на ободі колеса. Складається борт з нееластичного бортового кільця, виконаного зі сталевого дроту, твердого профільованого гумового шнура, обгортки і підсилюючих стрічок. Металеве кільце додає борту необхідну жорсткість і міцність, а гумовий шнур - монолітність.

Сподобалося? Поділіться з друзями.
16 листопада 2018 р.