Чи можна використовувати різні шини на передній та задній осі?
Дивитися всі Статті

Чи можна використовувати різні шини на передній та задній осі?

Усім відомо, що ніколи не можна використовувати різні шини на одній осі. Але часто виникає питання, чи варто змішувати покришки різних марок на передніх і задніх колесах. На це питання вирішив відповісти британський експерт, який провів комплексний тест у реальних умовах з різними комбінаціями шин на передній і задній осі.

У чому полягає суть тесту?

Тестування проводилося на автомобілі моделі BMW M2. Для порівняння у тесті на всі чотири колеса спочатку була встановлена модель преміум-класу бренду Continental ( літні шини SportContact 6), потім на передню вісь поставили Continental, на задню - інші дорогі шини Michelin (Pilot Sport 4S).

На третьому етапі тестування на передніх колесах залишили дорогі шини (Continental), а на задню вісь були встановлені покришки середнього класу Kumho PS91. У четвертому тесті шини середньої цінової категорії на задній частині замінили бюджетною гумою Accelera.

Хід і підсумки експерименту

При їзді на всіх чотирьох шинах Continental експерт зауважив, що баланс строго витримується, машина рухається рівно, під точним контролем. Після заміни задніх шин на Michelin загальна оцінка також була досить високою, але зазначили, що баланс трохи змінився, виникла недостатня обертальність, що пояснюється більш м'якими боковинами шин французького виробника, ніж у Continental. Тому на такому міксі машина трохи просковзала в задній частині. Загальний час кола в Continental і Michelin виявився майже таким самим, як у чотирьох шинах Conti.

У якості шин середньої цінової категорії на задню вісь для третього випробування були обрані Kumho. Загальний час кола скоротився всього на 1/2 секунди. Баланс з Kumho був досить хорошим. Відчувалася більша недостатня обертальність, ніж у попередньому тесті, але при цьому не було жодної небезпеки - показники були у нормі. В цілому рух в такому міксі трохи більш повільний, хоча показники керування не знизилися. Основна проблема - в тому, що Kumho рухається під іншим кутом, ніж Conti. Загалом саме цим зумовлюється гірша поведінка машини на сухий і мокрій дорозі.

Перевіряючи показники руху на бюджетних шинах Accelera, які були встановлені на задню вісь при передніх Conti, експерт зазначив, що рух став зовсім іншим. Сталася втрата контролю на всьому колі. Комбінація преміум-шин Conti і дешевих Accelera оцінили дуже низько. На поворотах автівку було складно утримати від заносів - керованість і зчеплення назвали жахливим. З Accelera коло було подолано на 14 секунд пізніше, ніж у попередньому заїзді. Для чистоти експерименту потім преміум- і бюджетні шини поміняли місцями. Експерт практично не помітив різниці після такої ротації і не рекомендує бюджетні шини для використання, у тому числі для комбінації їх з гумою преміум-класу.

Загалом мікс Continental і Michelin трохи змінює поведінку шин у порівнянні з їх властивостями, коли вони встановлені на всіх 4 колесах. Поєднання цих двох брендів допустимий. Якщо говорити про поєднання Continental і Kumho, при такій комбінації машина трохи втратить у балансі, швидкості і керованості, але цей варіант також можна радити. Настійно не рекомендується за результатами тестів використання міксу преміум - бюджет (якщо брати до уваги бюджетні шини Accelera).

12 серпня 2019 р.