Щоб правильно підібрати мастильну рідину для конкретного типу транспорту, потрібно вміти читати маркування на упаковці масла.
Згідно зі специфікацією ACEA (європейський стандарт), всі мастила розділені на групи:
- Для легкових авто, мікроавтобусів, фургонів, невеликих вантажівок.
- Матеріали з каталізаторами (відновлюють відпрацьовані гази).
- Для моторів на дизелі, які інтенсивно використовуються.
Крім того, існує поділ на 3 класи. Масла першого класу маркують буквами А / В, другого - С, третього - Е. Ці мастила призначені для бензинових двигунів, високофорсованих моторів (бензинові та дизельні) і для дизельних двигунів відповідно.
Будь-який мотор (і бензиновий, і дизельний) потребує мастильної рідини, яка уповільнює знос контактуючих деталей. Масла можуть бути різними за складом і характеристикам, тому так важливо підібрати мастило, яке підходить для конкретного типу транспортного засобу.
Більшість двигунів легкових автомобілів споживають близько 100-200 мл автомастила за кожні - 15-20 тис. км. При цьому, разова доза заливки в мотор об'ємом 1,8-2,5 л повинна становити близько 3,5 л. Це актуально для вітчизняних авто. У двигуни іномарок заливають більше мастила - близько 4,3 л.
Заміна масла повинна проводитися регулярно через рівні проміжки часу. Для зручності автовласників масла продаються в різних по ємності каністрах: від бутлів менше 1 л до цистерн на 200 л.
Виділяють моторні та трансмісійні масла.
Моторне використовується при змазуванні тертьових елементів і застосовується на передньопривідних і задньопривідних автомобілях, мостах, а так само для гідропідсилювача керма і в коробці передач.
Трансмісійне масло має підвищену в`язкість, використовується для коробок передач, роздавальних коробок, головних передач провідних мостів, зубчастих і ланцюгових передач всіх видів. Його не можна змішувати з моторним.
При виборі масла слід орієнтуватися на рекомендації автовиробника.
Скористайтеся системою фільтрів. В такому випадку тип масла буде визначено автоматично.